Tre frågor om Thunderbird [OSX]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mumu Land
Registrerad
Jul 2002

Tre frågor om Thunderbird [OSX]

Jag har tre frågor om Thunderbird:
1) Hur ordnar man så att trådar i newsgroup-läget är ihopfällda som standard när man har skrivit ett ord i sökrutan?
2) Hur gör man för att mappa home och end till att gå till början och slutet på raden, som det gör i Windows, samt i vettiga program som t ex Dreamweaver? Jag har för övrigt samma problem med Firefox.
3) Hur gör man för att mappa ctrl+tab till att växla mellan fönster?

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

2. Dreamweaver finns till OS X.

3. Lär dig använda cmd istället då alla program använder det istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
n
Registrerad
Maj 2004

3. http://doublecommand.sourceforge.net/ ?
Men varför inte lära sig använda cmd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mumu Land
Registrerad
Jul 2002

Jo, jag kör Dreamweaver på OSX, därför jag använder det som ett exempel på ett bra program då både home/end och ctrl+tab beter sig rationellt
Jag vet att apple+tab växlar mellan _olika_ program, men för program som t ex Thunderbird där man ofta har några fönster öppna hittar jag inget smidigt sätt att växla mellan fönstrena.
I Dreamweaver funkar ctrl+tab för att växla fönster _inom_ programmet, det borde gå att få Thunderbird att greja det tycker jag.

Tack för tipset angående doublecommand föresten, ska testa det

Core2duo E6600, Radeon 5770, 2 gb ram, 2*500 gb hdd + 30 gb ssd, 19" hp L1925, Aureon 7.1, Noise Control låda, jailbreakad iPhone 3g, Excito Bubba|2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001

Hmm, i Firefox bläddrar CTRL+Tab mellan mina flikar iaf :S Annars bind Exposé-funktionen på F10 till något trevligt smidigare, Höger musknapp+CMD kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mumu Land
Registrerad
Jul 2002

Löst

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
3. http://doublecommand.sourceforge.net/ ?
Men varför inte lära sig använda cmd?

Nu har jag testat doublecommand, det löste home/end-problemet. Sen hittade jag att apple+< grejar fönsterbyte, så nu är jag nöjd Ha en trevlig helg!