Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2005

64/32 bitars program till WMCE?

Jag skulle vilja veta vad det är som avgör vilken version av alla program jag skall köra; är det processorn eller är det både processorn och operativsystemet?

Om jag har en AMD Athlon 64 X2 och kör Windows Media Center 2005, vad är det jag kör då? 32/64? Alltså vilken version av alla program skall jag köra då?

Har sökt, utan att få svar på detta. Tacksam om någon förklarar eller hänvisar till annat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
10:e våningen
Registrerad
Feb 2002

WMCE finns endast som 32bitars (vad jag vet)

Om du absolut vill köra 64bitas OS får du använda Windows Vista där Media Center är inbyggt - om jag fattat rätt så finns det en beta-relase att ladda hem (gratis) som fungerar ett tag framöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tjörn
Registrerad
Maj 2005

Finns också Win X64

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
10:e våningen
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Finns också Win X64

Men inte med Media Center.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2005

Okej, jag tror nog att jag hellre kör 32-bitars då de flesta programmen fungerar som bäst till 32. Media Center har jag absolut inget behov av, det får jag med bara för att jag inte kunda välja något annat (HemPC).

Vista får jag nog också testa, men då får jag nog köra både WMC å Vista samtidigt. (Två OS på samma dator alltså)

När kommer 64-bitars OS bli poppulärt då? (Då alla program stödjer det dvs.)