Armed Assault (Operation Flashpoint 2) Game Trailer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Och förhoppningsvis ett demo rätt snart med.

Det hoppas jag.
Ingen som hört ngt närmare datum för detta?

Permalänk
Medlem

Jag tror helt klart detta spel kommer äga. Jag minns multiplayer i gamla OFP, spelade som special force eller vad man skall kalla dom, minns ju inte namnet men svartklädda killar som kunde se i mörker lättare.

Minns att jag och ett gäng låg i utkanten av en skog och hörde tanks och en helikopter som flög ovanför, detta var då MP och människor mot människor. Det var på natten det utspelade sig så det var väldigt mörkt dvs i spelet.

Uppdraget var att man började på ett ställe och skulle ta sig till ett annat ställe utan att bli påkommen/dödad.

Man skulle döda en chef där fienderna (riktiga spelarna) kunde bestämma ifall dom skulle låta någon/några vakta honom eller om alla skulle ut och leta upp oss på andra laget.

Det var riktigt skoj att ligga där och vänta på att man kunde dra sig framåt. adrinalinet (stavning?) var som högst då man kröp på marken, sakta och hoppades på att inte fienden såg en.

Man var i ett gäng på 6-8 personer som sammarbetade med varandra. Det var riktigt kul och jag hoppas att man får uppleva sånt i Armed Assault.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Jag har längtat i över ett år nu.

Visa signatur

COBHC

Permalänk

Blir lite sugen att spela Operation Flashpoint igen nu när jag läste detta. Bf serien är bra men OF gjorde allt bättre, större ytor mer fordon och framför allt, realism. Ska helt klart kolla in Armed assault.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

hur svårt e det o flyga o så i OF?

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
hur svårt e det o flyga o så i OF?

Här är ett utdrag från Igns recension när spelet kom, den är för Operation Flashpoint:Cold War Crisis (som är orginalet så att säga)
"Then there's the airborne vehicles. These are also a little harder to drive, but can be a bunch of fun. The planes are a little easier, but the helicopter controls will definitely take some getting used to. They're simmy even if they aren't simulations in the strictest sense. Hell, the whole game is simmy. But they're still a whole lot of fun to try out and give a whirl. "

Vill minnas att det tog ett tag att lära sig alla fordonen, och helt klart var helikoptrar svårast att flyga. Spelet inriktade sig verkligen på realism och här var det inte frågan om att ge sig in i eldstrider alá Bf utan man fick smyga sig fram en hel del och en tank var verkligen kraftfull. Har för mig att man även kunde hålla andan när man sköt med Drgoganoven (Sniper gevär) och för att kunna se var man åkte med tanken var man tvungen att öppna luckan och ha en som såg vart man körde (inte helt säker, var ett tag sen jag spelade). En sak är dock säker, OF var inget lätt spel i Sp, man dog konstant eftersom ett enda skott var dödande även på avstånd, inget spel jag spelat efter detta har varit lika realistiskt.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Här är ett utdrag från Igns recension när spelet kom, den är för Operation Flashpoint:Cold War Crisis (som är orginalet så att säga)
"Then there's the airborne vehicles. These are also a little harder to drive, but can be a bunch of fun. The planes are a little easier, but the helicopter controls will definitely take some getting used to. They're simmy even if they aren't simulations in the strictest sense. Hell, the whole game is simmy. But they're still a whole lot of fun to try out and give a whirl. "

Vill minnas att det tog ett tag att lära sig alla fordonen, och helt klart var helikoptrar svårast att flyga. Spelet inriktade sig verkligen på realism och här var det inte frågan om att ge sig in i eldstrider alá Bf utan man fick smyga sig fram en hel del och en tank var verkligen kraftfull. Har för mig att man även kunde hålla andan när man sköt med Drgoganoven (Sniper gevär) och för att kunna se var man åkte med tanken var man tvungen att öppna luckan och ha en som såg vart man körde (inte helt säker, var ett tag sen jag spelade). En sak är dock säker, OF var inget lätt spel i Sp, man dog konstant eftersom ett enda skott var dödande även på avstånd, inget spel jag spelat efter detta har varit lika realistiskt.

Precis, ofp får alla tidigare och senare "realistiska" spel att hamna i samma fack som serious sam, med skillnaden att serious sam faktiskt är roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Precis, ofp får alla tidigare och senare "realistiska" spel att hamna i samma fack som serious sam, med skillnaden att serious sam faktiskt är roligt.

Vem har sagt att krig är kul;), ja OF kan vara tråkigt i början eftersom man hela tiden blir dödad och att det är ganska ofta man inte har tillgång till fordon för att ta sig från A till B. OF tilltalar nog mer folk som gillar simulatorer, för det rör sig mer om en simulering än ett spel tycker jag. Jag själv älskar simulatorer och det är nog därför jag gillar OF skarpt. Anledningen till att jag inte kört klart det är dock alla buggar som spelet var drabbat av när jag köpte det. Ett uppdaterat OF låter ju helt underbart, nästa år kommer bli ett bra år verkar det som:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Permalänk
Medlem

Får min version av det nu på måndag via post från Tjeckien polarna där säger att det är ett mästerverk. Ska skriva en lite resume av det när ja får mitt.

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Funderar också på att köpa ett ex därifrån, trots jag kommer köpa det med engelsk text, om det nu inte bara går att byta ut språkfilerna sen eller innan om någon orkar översätta

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Om man väntar på den tyska versionen så slipper man starforce

HI

V-Low

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Om man väntar på den tyska versionen så slipper man starforce

Men det är fel det är FADE2 inte starforce dom ändrade sig

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

Har jag inte hört något om.

Från bisforumet

Sluganda:
"He buy original Arma ... install it ... but game did't work so he reinstall game 6 times ... But nothing ... And now StarForce broken his PC, he can't open any video or music on his PC ..."

Mr Burns:
"Hah! Knew i was right not buying the czech version because of SF .. it´s a shame though .. especially for the guy who got his pc bricked"

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Sökte på FADE2 men hittade inget.

Permalänk

En sak som jag tror vi kommer bli besvikna på igen är dock AI:n, verkar som om dom inte har ändrat så mycket på den när man kollar på en del videos, iof har jag inte sett nån riktig demonstration men det verkar vara i stort sett den sammma. Och det vet vi ju att dom inte var fullt så... övertygande ibland.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Har jag inte hört något om.

Från bisforumet

Sluganda:
"He buy original Arma ... install it ... but game did't work so he reinstall game 6 times ... But nothing ... And now StarForce broken his PC, he can't open any video or music on his PC ..."

Mr Burns:
"Hah! Knew i was right not buying the czech version because of SF .. it´s a shame though .. especially for the guy who got his pc bricked"

http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard....

Sökte på FADE2 men hittade inget.

Hehe efter att ha läst på lite så är det Båda Starforce och FADE 2 som skydd

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Medlem

När spelet kommer tilll sverige, kommer det ha något som starforce eller liknande då? :/

Permalänk
Medlem

Det vet vi inte, men den tyska versionen har inget starforce och släpps den sista november d.v.s om 18dagar.

Både den tjeckiska och tyska versionen har engelskt prat men deras respektive språk som text, men nu verkar det redan ha kommit en fix för det, se länk under.

"Czech ArmA now fully in English!!"
http://www.6thsense.eu/gallery/browseimages.php?c=14

Den tyska versionen går att köpa från:
http://www.amazon.de/Morphicon-Armed-Assault/dp/B000I5Y7QK/sr...
och
http://www.buyarma.com/

Vet inte hur "säker" den senare "butiken" är.

Permalänk
Medlem

CZ releasen är tydligen väldigt buggig, får hoppas på tyska och köpa det därifrån!

Permalänk
Medlem

Det är exakt samma spel, så spelet kommer inte fungera bättre
Enda jag läst är buggar som har med drivrutiner att göra, så det löser sig ändå. Beställt själv ifrån BIS hemland

Samt, språket i menyer etc etc är nu 100% engelska, det som inte är det är all text som tillhör uppdragen, som briefing, "eftersnack" etc etc. Men det håller på att översättas

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas nu bara spelet blir stort och populärt så att det kan bildas massa klaner, vore hur härligt som helst att spela klanmatcher i detta spel men även COOP med sin eller tillsammans med andra klaner för att träna ihop och ha kul.

Bara nätkoden är bättre än vad den var I OFP, så borde det inte vara några problem, nu sitter ju fler på 10MBit eller mer också, förr då OFP var nytt så var det ju inte så många utan då var det mer vanligare med 512kbit :).

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

När kommer Demot?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Sådär ja!

1 ex beställt från Amazon.de. Nu är det bara att rulla tummarna. Priset inkl frakt slutade på 55 Euro. Saftigt men värt varenda nickel!

Permalänk
Medlem

Är verkligen världen större än den i OFP? vad jag vet så är det bara en ö och inte fyra öar som i OFP? Vore trist ifall det bara finns en ö i AA som inte ens är större än vad öarna i OFP var.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på en gameplay video så är jag ganska måttligt imponerad av ljudet. Hoppas killen som frapsade har kasst ljud.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Är verkligen världen större än den i OFP? vad jag vet så är det bara en ö och inte fyra öar som i OFP? Vore trist ifall det bara finns en ö i AA som inte ens är större än vad öarna i OFP var.

Jag har läst att området i AA är större än den sammanlagda ytan av samtliga öar i OFP.

Permalänk
Medlem

Idag fick man sitt exemplar av spelet, mycket trevligt spel måste jag säga

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Hmm, kanske ska köpa från Polen. Vet ni om den versionen har starfoce?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Idag fick man sitt exemplar av spelet, mycket trevligt spel måste jag säga

Gött! Kan du testa flyga lite helikopter? Hur känns det? Som BF2 eller OFP? För känslan att flyga i OFP gillade jag inte, men det spelet gillade inte min dator så det var kanske därför.
Nån annan som vet detta får ju gärna svara oxå!

Edit:
Hittade detta på armedassault.eu.
"Is this true that helicopters cannot be flown without a joystick?"
"no its possible but its a harder then in ofp, if you played BF2 then think of something in between that and ofp"
Låter faktiskt riktigt kul om det är svårare! Det ska ju vara en utmaning.
Även om det är ganska mycket negativt i denna tråden så känns det ändå som det lutar mer åt ett köp nu än innan.
Visst, denna versionen som är ute nu är buggig. Det har dom ju själva sagt och det kommer en patch sen när det släpps i resten av världen som hänger med i dom nya skivorna och dom som köper nu får patcha vanligt.. (om jag förstått rätt, är inte jätteinsatt i detta)
Edit2: Hittade en film där i den tråden, "landing the harrier". Låter fruktansvärt mesigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hmm, kanske ska köpa från Polen. Vet ni om den versionen har starfoce?

Tja, som jag förstått så ska alla releaser nu efter den tjeckiska använda SecuROM istället för Starforce.
http://armedassault.eu/news.php?readmore=267

Själv så väntar jag tills det släpps ett demo eller om man kan testa på nåt annat sätt..
På ett sätt känns det som det kommer bli grymt men ändå inte. Sån sak som t.ex. att kunna köra i third person gillar jag inte.. Att kunna flyga och så är en sak men att springa rundor med sin gubbe? Nä..
Är inte sugen på att lägga 600 (eller vad det nu skulle kosta sammanlagt för att köpa den tyska) och sen inte tycka om det..