Bästa konsolen genom tiderna?

Permalänk
Medlem

Bästa konsolen genom tiderna?

Vilken är den mest legendariska konsolen anser du?

Min favorit är Nintendo 8Bitar med Mario diggar det som fan. har det här hemma:D

Permalänk
Medlem

NES

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Super Nintendo eller Nintendo 64 eller Xbox, beror på vad man ska spela för spel. Super nintendo när man ska spela Super Mario, N64 - Golden Eye och Perfect Dark, Xbox när man ska spela nyare spel eller kolla på film.

Permalänk
Medlem

NES var ju först såklart, men den mest legendariska tycker jag är PlayStation. Den tog ju verkligen konsollspelen till nästa nivå med 3D-grafik, riktiga soundtrack och filmklipp, CD-formatet samt den fantastiska handkontrollen.

Visa signatur

En likadan som Arne Weise har.
http://www.skydiveumea.se

Permalänk
Medlem

SNES hade nog lite roligare spel, men NES vr inte dåligt det hälelr. Hålelr med Rhesus att Playstation måste vara den bästa dock.

Final fantasy 7...

Permalänk
Medlem

NES:en, för att den tog datorbaserade spel in i var mans hem

Playstation - för att den ledde (tvingade) marknaden in i ett helt nytt spår

N64 är en smutsig byhund i jämförelse.

SNES/MDrive drar rätt jämnt och är jävligt bra konsoler, men inte lika revolutionerande som NES/PSX

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk

Philips Videopac G7000. Varken grafiken eller ljudet är något att hurra för, men kul är det.

Visa signatur

<Insert something here>

Permalänk
Medlem

Inte först

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhesus
NES var ju först såklart, men den mest legendariska tycker jag är PlayStation. Den tog ju verkligen konsollspelen till nästa nivå med 3D-grafik, riktiga soundtrack och filmklipp, CD-formatet samt den fantastiska handkontrollen.

NES var inte först, jag har ett Atari 2600 (1977) som kom tidigare än NES (1983). Det är min favorit helt klart. Inte ens Atari spelet var först:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_consoles

Permalänk
Medlem

NES följt av SNES och N64.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Dreamcast är en konsoll som dog alldeles för fort också.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Lorenz enäggs tvilling

N64 - Golden Eye och Perfect Dark

Dreamcast var i en egenklass för sig men mja lite halvtaffiga spel.. men fullt spelbart

nes o snes har jag minnen av dock så inget så dirext man sätter spiken på huvet med ..

sega är ju ochså en klass för sig men alldelles för lätt och sånt dock är den nog mer riktad mot ännu mindre smarta barn som en sj

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

NES och PSX och XBOX

N64, SEGA, Dreamcast vilka floppar..

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk

Lägger min röst på PlayStation.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Dreamcast ftw

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Dreamcast ftw

För att..?

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Saturn var ju en riktigt bra konsoll, långt före sin tid imo. Tyvärr så gick det ju för den precis som det gick med dreamcasten.

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till Nintendo 8bitars. spela Mario. Rysser i kroppen bara jag tänker på det.

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att veta hur gamla alla är i jämförelse till valet av spelplattform. För jag tror att det hänger rätt bra ihop

Själv är jag 19 år, så jag spelade mycket SNES, PC (Larry och Commander Keen) och lite Amiga när jag var yngre.

-=Fullmoon=-, coolt

Permalänk
Medlem

19 år jag med.

NES och SNES. Iceclimber (ok, inte sååå kul med det tyckteman då), Super Mario, Zelda II och Megaman..ojojoj vilka spel

Sen har man trevliga minnen av den familjens gamla PC (486DX) som man lirade Pinball (Dreams tror jag eller något sådant), Wolfenstein 3D och Commander Keen ^___^

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem

Är 16 jag, spelade NES och PSX något år efter det kom. Enda två konsollerna jag ägt, only the best.

Permalänk
Medlem

Min röst går till playstation underbara tider, man chipade det o hade sen 150-200 spel o välja mellan:)commmand & conquer red alert spelade jag mycket och james bond spelen:)18 år

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem

Sega MegaDrive, hoppet från NES/Master System till Segas 16-bitare var enormt!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

NES, SNES och PSX växte jag upp med. Framför allt de två sista men alla tre ligger mig varmt om hjärtat. Är född 1987.

Permalänk
Medlem

NES helt klart. Det var min första konsol. Fick den i julklapp när jag var 7 eller 8 (är 25 nu).
Har så otroligt många spelminnen från den konsollen.. Jag blir riktigt nostalgisk när jag sitter här och tänker på det

SNES var också grym. SMW, Zelda III och Super Metroid är och förblir bland de bästa spel som någonsin gjorts

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag håller mig till 8bitars det har jag växt upp framför. Det och supernintendo
men Mario regerar

Permalänk

snart 18 vid nyår så

har ägt saturn och n64 .. dock bara goldeneye som var mitt eget .. spelade mycket hos kompisar..

dock så pinball dreams som någon nämde är ju så rackans kul det enda rediga pinball spelet som gjort enligt mitt tycke

edit: OFT ( zelda ) var ju ett bra spel dock så skulle det vara mycket längre även fast det är lång t som fan... iofs spelar man igenom dett rätt snabbt om man vet vad man ska göra annars tar det något år

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Är 16 jag, spelade NES och PSX något år efter det kom. Enda två konsollerna jag ägt, only the best.

Du var -4 år när NES släpptes.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

N64 är det jag haft roligast med...