Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

xorg.conf - nvidia - tv-out

Hej!

Håller på å trasslar med xorg.conf inställningar för att få bilden klonad på tv-out.
Hur ser era xorg.conf ut? Jag är bara intresserad av clone.

När jag skapar en option twinview "clone" så har min primära bildskärm 1600x1200 i upplösning och tv:n får 800x600. Men då faller halva bilden bort eftersom tv har mindra bildyta. Om jag då kör en film i full-screen mode så corpas den på tv:n. Hur gör jag för att automatiskt skala ner bilden till tv:ns upplösning så att hela bildytan får plats?

mvh

And because it was not possible to solve this equation in any ways, I worked to reduce the solution to an approximation.

| AMD 64 X2 4400+ Toledo @ 330x8 | Tuniq Tower 120 | 2048 Corsair 3500LLPRO Dual @ 330*5/6 3-3-3-6 | Antex P180 | Tagan Easyconn 480W | XFXorce 7600 GT XXX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tobo
Registrerad
Jan 2006

tror inte du kan köra med clone utan får köra med det andra vad det nu heter, om du inte vill köra 1024x768 på din skärm. du kan testa med att lägga till <b>Option "ConnectedMonitor" "TV"</b> och <b>Option "TVStandard" "PAL-B"</b> i device-delen(den där det står vilken drivis du använder), ska noteras att det endast är tv'n som funkar när man gör så här. funkar för mig. kommenterar bort det när jag inte använder datorn till tv'n bara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Feb 2004

http://gentoo-wiki.com/HOWTO_Dual_Monitors#TwinView

Clone läge kommer inte funka som du vill eftersom du just har olika upplösningar, använd TwinView som Xinerama eller kör dual head.

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy