Permalänk
Medlem

Frys trots bra system!?

Vad kan det bero på att ett flera olika nya spel såsom BF2/Company of Heroes/NFSMW m.fl hänger sig efter en oregelbunden tid in i spelet?

Det kan flyta på problemfritt i exempelvis 15 min för att sen låsa hela datorn och ljudet hackar repeterande. Drivrutiner och allt är i sin ordning. Har bra med RAM, CPU och grafik. Tempsen är okej. Ingen klockning. Windows hänger sig aldrig.

Dock kan man räkna med att det händer förr eller senare i spelet oavsett om det händer mycket eller om man är idle. Datorn ligger bra till i Benchmark-tester så jag är väldigt konfunderad...

Svar mottages tacksamt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har samma problems i need for speed most wanted oftast. Kör med Asus A8V. Athlon64 3200+, 2Gb PC3200, 6800U och soundblaster audigy 2 ZS, sata disk å lite sånt.

Testa å se om spelet kommer igång efter nån minut igen. För mig brukar spelet börja fugnera efter en stund igen vet ej vad problemet beror på.

Hände som sagt bar under det spelet och några andra tror jag dock inte under anndra spel eller i windows annars. mycket skumt. Man blir något iriterad på det.

Grafikkortet och ljudkortet har fugnerat felfrit i anra burkar tidigare så tippar på moderkortsproblem eller windows drivers som strular åd ajg vanligtvis kör linux men detta är mi nspelbruk. påmminer mig om varför jag kör linux för den delen hata windos.

Permalänk
Medlem

Vet du om de finns något ställe i Sthlm som kan köra en hård/mjukvarukoll på burken för o se om den är fel inställd? Har lite koll men är inte så vass.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*låst*
Korspostning är inte tillåtet, håll dig till din andra tråd.
§3 behandlar ämnet korspostning och postning i rätt forumdel.