Trasigt bios - Asus M2N32-Sli Deluxe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003

Trasigt bios - Asus M2N32-Sli Deluxe

Hello

När jag uppdaterade bioset på min Asus M2N32 Sli deluxe så stängdes datorn av helt under processen vilket medförde att bioset troligtvis blev korrupt.

När jag startar datorn igen så startar den bara i cirka 4 sekunder för att sedan stängas av igen.

Så nu till min fråga. Går det lösa utan att göra en så kallad hotswap?
Har nollställt CMOS.

mvh Edholm

Yay!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Prova håll ner Ctrl+Home vid uppstart, ASUS påstår att man kan rädda deras BIOS genom att göra så (På ASUS M2N-E) och sedan sätta i moderkortsskivan låta den boota ngt flashprogram. Du kan ju alltid testa om den reagerar, annars är det nog en hotswap som gäller om du inte kan få tag i en bios programmerare eller nytt bios.

AMD Ryzen R5 1600 (Phanteks PH-TC14PE ) @3950MHz * Corsair LPX 16GB @3000MHz (Hynix) * ASUS Prime X370-PRO * MSI GTX 1080 Gaming @2050/11000MHz * Crucial BX100 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kunzite
Prova håll ner Ctrl+Home vid uppstart, ASUS påstår att man kan rädda deras BIOS genom att göra så (På ASUS M2N-E) och sedan sätta i moderkortsskivan låta den boota något flashprogram. Du kan ju alltid testa om den reagerar, annars är det nog en hotswap som gäller om du inte kan få tag i en bios programmerare eller nytt bios.

Är nog inte ens någon idé att testa då tangentbordet inte fungerar på dedär fyra sekunderna datorn startar.

Har en kompis som har en likadan bräda så det får bli en Hotswap imorgon.

EDIT: Då var allt klart då. Gick ju som på räls att hotswappa, så nu spinner datorn som katten.

Yay!