Hur ser jag om jag har Windows XP/2000 32-bit eller 64-bit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Hur ser jag om jag har Windows XP/2000 32-bit eller 64-bit?

Tja, som topic lyder... Windows XP/2000 32-bit eller 64 bit? hur ser jag vad jag har? tänkte uppdatera drivrutinerna till moderkortet för att ta bort brus som kommer in i hörlurarna... är tacksam för svar:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2001

Det känns som att denna tråd skulle trivas bättre i MS OS-avdelningen.

Men som svar på din fråga: högerklicka, sen Properties/Egenskaper, på My Computer/Den här datorn. I rutan som kommer upp ska det stå vad det är för något. Men om det är XP eller W2k borde du väl veta? Står ju varje gång när man startar upp.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Märsta
Registrerad
Jan 2002

Windows 2000 kan vi räkna bort rätt snabbt eftersom det aldrig har kommit och inte kommer komma någon version för AMD64/EM64T). Det finns 64-bitars för IA-64 (intel itanium) men har du det så vet du redan det (och du vet att du har ett stort hål i plånboken också...).
XP finns både i 64-bitars för IA-64 och AMD64/EM64T.
Men om du installerat XP så måste du ju vetat om du haft 64-bitars utgåvan, den kom ju ut mycket sent.

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG