Permalänk
Medlem

Allvarliga Nforce4 problem.

Just nu sitter jag på ett lan med 8 andra personer. Men jag och två andra har några jävla problem med våra nätverkskort, integrerade på moderkortet med nforce4, våra nätverkskort ballar ur totalt hela tiden - tappar dhcp leases och vill inte sätta fasta adresser eller ta emot nya leases. När jag bytade till mitt andra integrerade nätverkskort fungerar allt perfekt, men då de andra inte har 2x integrerade nätverkskort så kan de inte göra samma sak.

Vi har testat allt, nya chipset drivisar, bios update, nätverkskortsdrivisar osv osv. Skulle vara kul att veta om några andra har samma problem och om ni har hittat någon lösning på det, vill helst inte låna ut massa pci nätverkskort hit och dit.

Tack på förhand!

//Ralle

Permalänk
Medlem

Använd inte Nvidias ide drivrutiner samt Nvidias firewall.. provat det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Japp, de har varken nvidias brandvägg eller ide drivisar.