Produkttest: Optimus Mini Three

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: Optimus Mini Three

Optimus Mini Three är ett futuristiskt tangentbord där samtliga knappar är oled-displayer. Denna modell har tre knappar som man kan programmera och den anpassar sig även efter en del applikationer såsom Winamp, Internet Explorer och Firefox.

Läs produkttestet: Optimus Mini Three

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

kan ju bli intressant när priset går under 500 kronor.. annars tycker jag itne att den var speciellt nödvändig Och att dom får bort pipljudet

Bra recension!

Permalänk
Discokungen

Visst är den onödig men ett bra steg i rätt riktning IMO. Nu väntar jag bara på det fullstora tangentbordet och hoppas på att de knapparna har bättre uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Såg något liknande förut, fast det var ett helt tangentbord

Den lär vara ganska dyr :/

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Ballt... Men.. vad gör man med tre knappar? Känns ganska hopplöst. Dyr var den också

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Här är hela tangentbordet.. Undrar vad det kostar eller är det bara ett koncept/prototyp tangentbord..!?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jos
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Helt tangentbord!

Vad kostar det?!

Jag tror inte det där är lanserat än.

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt dåligt att någoting, oavsätt product för över 1.2k ger ifrån sig pipande ljud pga bakgrundsbelysningen :/

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Ahh såg nu att det var prototyp..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Tycker det är väldigt dåligt att någoting, oavsätt product för över 1.2k ger ifrån sig pipande ljud pga bakgrundsbelysningen :/

Jag vet ju att du är duktig på att bygga saker (SD-kortsläsaren du snackade om på #gcmods).... Bygg en själv

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Jag vet ju att du är duktig på att bygga saker (SD-kortsläsaren du snackade om på #gcmods).... Bygg en själv

Får väll ta och göra det när jag har kapital ;). Antagligen har de mest tänkt på storleken på komponenterna, men det måste ju finnas något alternativ, speciellt med tanke på att priset på färdiga produkten med 3st knappar går på 1.2k :x

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jos
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/

Här är hela tangentbordet.. Undrar vad det kostar eller är det bara ett koncept/prototyp tangentbord..!?

Citat:

It will cost less than a good mobile phone.

http://www.artlebedev.com/everything/optimus/answers

Där står vidare att de hoppas kunna släppa det i år!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om den fungerar med mac?

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
http://www.artlebedev.com/everything/optimus/answers

Där står vidare att de hoppas kunna släppa det i år!

Får hoppas att de inte menar som P990 som är en bra telefon. Den kostar 6500kr.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Hedersmedlem

Kicka in tre sånna knappar på vanliga tangentbord istället. Så man slipper 58 mediaknappar och 104 extra snabbtangenter och scollhjul och jag vet inte allt de lägger till på tangentbord idag.

En tryckkänslig 3" skärm skulle räcka. Kan man använda som mus, snabbknappar, visa systeminfo och alla andra möjliga påhitt. Ta den tryckkänsliga skärmen från Nintendo DS.

Kan man använda den för handskrivning i MSN Messenger också.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk

Den här utan pipljud och med trådlös usb vore mumsmums!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Det kom nyligen ett mail från gänget bakom optimus som sa att de har en annan enhet som kommer släppas innan tangentbordet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Jag som inte trodde det skulle bli verklighet.

Permalänk

Coolt

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Hur var det med livslängden för oled? kommer den helt magiskt att sluta fungera efter ett halvår? Själv tyckte jag det mest orimliga med produkten är de 15mb det drar att ha programmet igång. ^^

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Hur var det med livslängden för oled? kommer den helt magiskt att sluta fungera efter ett halvår? Själv tyckte jag det mest orimliga med produkten är de 15mb det drar att ha programmet igång. ^^

15MB är mindre än vad MSN Messenger Live!, Opera och Firefox tar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

såg ut att vara något.. men om programet buggar vilket kanske är tillrättat och att den piper ( defekt? ) om det inte skulle varit med och prislappen något under 1k så hade jag önskat mig en dirext.. 3fsp var lite lite men det duger ju gott ändå

kom tillbaka när den är mer perfekt

edit: tangentbordet var najs .. dock undrarhur färgerna mår efter några månader.. och vad opriset ligger på.. 2k skulle jag max sätta för det tangentbordet och hoppas att det inte piper XD

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

1200:- för tre snabbknappar du redan har på ditt tangentbord.
Väldigt häftig leksak, men knappast så praktisk.

Visa signatur

Lian Li Pc6070A Scand. Silver | Amd64 3000+ CNPS 7700-CU | 1024 mb Ram | GeForce 6800LE 128 mb 16/1,6 VF 900-CU | 160 gb Maxtor

Permalänk

Irriterande att den piper - har en fjärrkontroll som gör likadant, inte kul alls... Hoppas detta var ett måndagsexemplar. Priset var också väl i överkant. 500:- som tidigare nämnts hade varit mer lagom. Jag skulle vilja ha en sådan inmodda i fronten på ett chassi - skulle göra den vanliga LCD'n överflödig och samtidigt erbjuda extra styrmöjligheter. Hade suttit fint till ett HTPC-projekt, men då skall den sluta pipa och bli billigare...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

Tuesday, October 24th, 2006
Optimus mini three v 2.0
- Low-frequency noise noticed by naked ear.
+ Noise is eliminated.

http://community.livejournal.com/optimus_project/

Permalänk
Inaktiv

mmm såg det där hela TB:et i ngn datatiding förut... tkr denna "onödigs" pryl e väldigt kewl

Permalänk
Medlem

vore coolt om dom kunde styra upp den som bluetooth... grymt nice att den automatiskt ändrar sig beroende på vilken aplikation man kör. Detta är imo. ett stort steg mot vad vi kommer se mer av i framtiden.

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt där lysande tangentbord för ett par år sen, det hade också ett sånt där högfrekvent pipljud, det blev till å byta direkt alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
vore coolt om dom kunde styra upp den som bluetooth... grymt nice att den automatiskt ändrar sig beroende på vilken aplikation man kör. Detta är imo. ett stort steg mot vad vi kommer se mer av i framtiden.

Men vem tittar på tagentbordet... Alltså, framtiden, nej

Permalänk

Vilken tur att det släpps nödvändiga prylar.