Kylar socket trasig, var hittar jag en ny?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Kylar socket trasig, var hittar jag en ny?

Kylarsocketen (plastsocketen som håller fast kylaren) har gått sönder på ett ASUS M2N-E. En av hakarna som man fäster kylaren i var av när jag öppnade datorn så nu sitter den bara på ena sidan.

Var kan jag hitta en ny plastsocket till ett sånt här moderkort? Vill helst inte göra en 2 veckors retur för att få en ny.

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 Gaming Pro Carbon * Gigabyte Aorus GTX 1080Ti * Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2005

Jag tror inte vi kan hitta en sådan reservdel. Däremot kan man slakta ett trasigt AM2 moderkort (vilket som helst).
Om man får tag på ett.

Min Burk: Athlon 64 X2 5600, Gigabyte GA-M57SLI-S4 (nforce 570), 4 GB DDR-6400, Radeon HD4890

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Re: Kylar socket trasig, var hittar jag en ny?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kunzite
Kylarsocketen (plastsocketen som håller fast kylaren) har gått sönder på ett ASUS M2N-E. En av hakarna som man fäster kylaren i var av när jag öppnade datorn så nu sitter den bara på ena sidan.

Var kan jag hitta en ny plastsocket till ett sånt här moderkort? Vill helst inte göra en 2 veckors retur för att få en ny.

Ring www.itel.se & fråga för jag har för mig att jag sett en hög med plashållare av någon modell i deras verkstad..

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare