Gears of Wars - Tråden!

Permalänk

Skulle behöva lite hjälp att komma vidare. Körde co-op härom dagen och vi kom till ett ställe där man var tvungen att springa mellan hus och försöka undvika att bli dödad av fladdermössliknande djur som flyger i stora flockar. Det finns små vita gasoltankar som man ska skjuta så att de exploderar och vi antar att de tillfälligt skrämmer bort de där "fladdermössen". Problemet är att vi inte hinner till nästa hus/dörröppning innan vi dör. Kan någon ge lite tips på man ska göra för att undvika att bli dödad av flygfäna?

Permalänk
Medlem

Skjut dom andra Gasoltankarna oxså .

Permalänk

Vi har hittat och skjutit 3 gasoltankar. Finns det fler? Något annat man kan göra för att undvika att bli dödad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vi har hittat och skjutit 3 gasoltankar. Finns det fler? Något annat man kan göra för att undvika att bli dödad?

Nä finns inga andra sett, bara att skjuta tankar.

Permalänk
Medlem

Ja håll er i ljuset. "Fladdermössen" (eller kryll) kan inte vara i ljuset (det är därför de kommer ut på natten) så skjut tankarna ni ser och håll er så mkt som möjligt i ljuset de skapar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Ok, tack för svaren. Vi får testa igen då.

Permalänk
Medlem

Har spelat ett tag nu och det börjar bli riktigt spännande

Får väl dra till med en >>SPOILER<< varning

Har precis kommigt in i fabriken som ligger mitt inne i skogen. Riktigt härlig känsla där. Var tvungen att äta nu så jag tar upp kampen så fort jag är färdig

Slut på ev. >>SPOILER<<

Riktigt härlig julafton kommer att bli. Jag och min kusin, 2 dosor och GoW. Kan det bli bättre :D?

Permalänk
Medlem

Jag fick det idag till julklapp av min gudfar. Och spelet är extremt bra! Blev så som man hoppades på. ###SPOILER### Är nu där som man får bilen, och bilkörningen är kanske det sämsta men det går bra det med. Fast nu sitter jag och spelar på en 14" TV vill tillbaka till stan (där jag studerar) för där finns HD-TV. Aah längtar, men fan det är snyggt redan.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Jag fick det idag till julklapp av min gudfar. Och spelet är extremt bra! Blev så som man hoppades på. ###SPOILER### Är nu där som man får bilen, och bilkörningen är kanske det sämsta men det går bra det med. Fast nu sitter jag och spelar på en 14" TV vill tillbaka till stan (där jag studerar) för där finns HD-TV. Aah längtar, men fan det är snyggt redan.

haha du förstör känslan totalt för dig me en 14 tums SDtv spela inte, spara den till HD'n

Visa signatur
Permalänk

Har precis kommit till den första Super stora spindeln i den enorma grottan (kommer ej ihåg vad den heter).
Några förslag på hur man dödar den fattar nada, den är lätt att unvika ett tag men efter en stund kommer den närmare & närmare och tillslut dör jag. Lite tips tack

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Har precis kommit till den första Super stora spindeln i den enorma grottan (kommer ej ihåg vad den heter).
Några förslag på hur man dödar den fattar nada, den är lätt att unvika ett tag men efter en stund kommer den närmare & närmare och tillslut dör jag. Lite tips tack

Du ska sjukta på dens bälte eller vad man ska kalla det vid bennen, sedan när den skriker skjut den i ansiktet snabbt då backar det den bakåt, efter några gånger kommer du backa bakom två stycken metal platter på marken skjut på dom så är saken klar

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Du ska sjukta på dens bälte eller vad man ska kalla det vid bennen, sedan när den skriker skjut den i ansiktet snabbt då backar det den bakåt, efter några gånger kommer du backa bakom två stycken metal platter på marken skjut på dom så är saken klar

Eller så skjuter man bara henne i munnen en gång till så bakar hon ner själv

PS. Raam var ju knappast svårare på Insane än på Hardcore

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Tack för hjälpen Haziza å Bilman funkade fint :D!

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
Eller så skjuter man bara henne i munnen en gång till så bakar hon ner själv

PS. Raam var ju knappast svårare på Insane än på Hardcore

Hehe, jag spelade först på casual och det var lätt att få han för han buggade fast på DOM och bara stog där och så sköt jag och till sist kastade en granat så dog han. Men hur skall man göra det på bästa sätt om jag nu fortsätter på insane?
Gott nytt år!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Hehe, jag spelade först på casual och det var lätt att få han för han buggade fast på DOM och bara stog där och så sköt jag och till sist kastade en granat så dog han. Men hur skall man göra det på bästa sätt om jag nu fortsätter på insane?
Gott nytt år!

Tja. ha med dig en rocket så går allt skit lätt. stå längst bak hela tiden. när han skickar kryll springer du in i tågvagnen stå där ett par sek sen ut igen. sen på med ny rocket. har du inte tillräckligt med rocket tar du handgranater.

Inget Heaton håller. bara stå o peppra istället

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag på insane med en kompis och vi får inte dödat RAAM lite konstigt. Vi försöker med Torque bow och sniper. Vad rekommenderar ni att man skall göra när han kommer mot oss? Springa till andra ändan? Och vilken är rocket?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att ni sitter bakom skyddet ni har framför er när ni börjar och skjuter som attan med varsin torque bow. Det tar ca 10 pilar var att få ihjäl Raam.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Mitt tips är väl samma som Big_PHat´s, fast en av er jobbar med bågen och får bort hans sköld medans den andre lägger in active reload headshots med snipern. Vi gjorde så och han dog innan han kom ända fram till oss.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Mitt tips är väl samma som Big_PHat´s, fast en av er jobbar med bågen och får bort hans sköld medans den andre lägger in active reload headshots med snipern. Vi gjorde så och han dog innan han kom ända fram till oss.

Tack för svaren båda Vi skall testa fast vi blev lite arga o stängd av nu ska vi ut o skjuta lite smällare

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Nån som har något bra tips hur jag får ner RAAM? Hardcore lirar jag å just nu är ja beväpnad med Sniper, Torque bow å granater ... Har testat som ni sagt skjutit bort hans sköld med bågen å sedan lagt in 1-2 skott me snipern i skallen ... efter han kommit fram har ja kutat till andra sidan å gjort samma sak men när jag vänder mig om för att kuta tillbaka till andra sidan igen så vänder han sig om å pepprar ihjäl mig!

Hjälp please !

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem

läs på den här sidan

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Klarade RAAM på hardcore nu ... va inte så svårt trotts allt!
Dock har ja stött på precis samma problem som förut nu ...

Susade igenom hela Insane väldigt snabbt faktiskt, kan inte förstå att alla fastnar på olika ställen? Men som sagt, nu gäller det RAAM igen ... han är ju för tusan omöjlig!? Man hinner knappt resa sig innan man är ihjäl pepprad om han inte koncentrerar sig på DOM förstås. Sen när ja ska kuta förbi honom när han är nära vänder han sig om å slaktar mig på några sekunder ... helt sjuk stor skillnad jämfört med hardcore

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-Crawler
Klarade RAAM på hardcore nu ... va inte så svårt trotts allt!
Dock har ja stött på precis samma problem som förut nu ...

Susade igenom hela Insane väldigt snabbt faktiskt, kan inte förstå att alla fastnar på olika ställen? Men som sagt, nu gäller det RAAM igen ... han är ju för tusan omöjlig!? Man hinner knappt resa sig innan man är ihjäl pepprad om han inte koncentrerar sig på DOM förstås. Sen när ja ska kuta förbi honom när han är nära vänder han sig om å slaktar mig på några sekunder ... helt sjuk stor skillnad jämfört med hardcore

Jag tyckte nästan RAAM var lättare på insane än på hardcore, fick ner honom innan han kommit fram till grejen jag tog skydd vid(stenblock eller vad det är), på hardcore blev jag tvungen att byta sida en gång iaf. Jag körde dock coop båda gångerna, så det var kanske lite lättare för mig(även om han jag körde med är total nybörjare):). Blev lite sugen att testa RAAM på single player nu:).
Är för övrigt riktigt besviken på RAAM, sista bossen ska vara riktigt svår, var ju fan svårare att åka de där vagnarna(som nästan åker in i en smälltugn) med Wretches som klättrar över en.

GLAD 3:e JANUARI PÅ ER!:D

Permalänk

Skojar du eller?:D Han är ju brutalt mkt svårare på Insane enligt mig ... Så fort man sticker upp skallen vi fel tillfälle pepprar han ner en på 3 sec ... sen tycker jag de är mkt svårare att springa till andra sidan eftersom han vänder sig om å stryker sönder en :/ Ej klarat han ännu kommer knappt till andra sidan ... måste ha hjälp !

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
var ju fan svårare att åka de där vagnarna(som nästan åker in i en smälltugn) med krylls som klättrar över en.

Ahh fast inte Kryll, utan Wretches

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

OK nu är jag desperat försökt minst 50 ggr utan resultat ... Den som vill hjälpa mig med RAAM på Insane adda Neonx019

Visa signatur

Xbox 360 gamertag: Neonx019

Permalänk
Medlem

Om någon vill köra lite GoW på någon rankad rankade server så adda mig, heter Stuvning på Live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billman
Ahh fast inte Kryll, utan Wretches

Tackar, ändrat nu:)

Permalänk
Medlem

Alltså. Är Gears of War allmänt muppat elller är det fel på mitt shit?

Jag satt och lira lite ranked här om natten och såg helt plötsligt en ping mätare vid sidan om alla spel som var igång?

Ska det alltid vara pingmätare när man spelar?

Min bror påstår att han alltid ser pingmätare i player matches också.. vad ska man göra för att se dem? tack på förhand

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

har aldrig sett den iaf.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum