Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2005

datorn "fryser"

Hej:)

Jag har problem med att datorn "fryser" sig helst. varken musen eller något annat fungerar. Det enda som hjälper är en omstart.

Det här kan hända när datorn startas (vid XP logon) eller när jag använder ett program lr spel så kan den frysa sig efter en liten stund.

Enda "felet" som jag kan tänka mig gjort är att jag fick ett felmeddelande att en fil inte kunde säkerhetskopieras när jag installerade sp2, men verkar konstigt att det kan orsaka mitt fel

Vad tror ni? Är det mjukvaran eller hårdvaran min som ställer till det? Testade att göra en memtest förut, och 60 % var felfritt när datorn till sist frös ihop.

mina saker i burken: http://www.nordichardware.se/forum/codegen-350-w-vt147070.htm...

annars funkar spel som bf2 bra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Dec 2002

Det börjar bli vinter å kallt nu vet du

Nä men seriöst, har du om installerat?
Gör du det ser du ju om det är hårdvaran det är fel på eller inte.
Det verkar dom drivisar som jollar. Har varit så där för mig med och jag installerade om, sen funkade det. Kom aldrig tillbaka.

Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra och de kloka så fulla av tvivel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2005

haha:P

nä, ska väl göra som du säger, men fick rådet att det kunde vara för varmt. Har ju hittills bara haft originalfläkter på processorn och grafikkortet, så testar nu att köra med öppet chassi och en chassifläkt riktad mot grafikkortet, så får man se

EDIT!!!!:

det verkade funka ett tag, och allt var frid och fröjd.

men nu händer det igen tråkigt nog. Jag har 3 funderingar på vad det kan vara för fel och jag skulle vilja ha hjälp med att lösa det såklart;)

1. Kan jag ha installerat RAM-minnet i fel plats? Jag har 1 sticka med 1 gig Corsair, och satte in den i plats DDR 1. Ska jag flytta den till DDR 2, DDR 3 lr DDR 4?

2. Ska jag uppdatera mitt BIOS samt hämta hem nya drivrutiner till AGP och CPU? I så fall, hur gör man det?:P

3. Kan det ha någonting med AMD's Cool'n'Quiet? Har aldrig testat det, men verkar som den inte arbetar tillräckligt vid uppstarten och vid spel?

Den har också frusit när jag bara har varit i Windows också. det hände nyss efter att jag tagit disable på cool'n'quiet i bios.

tacksam för all hjälp igen:)