Microsoft lanserar färdig version av Windows Defender

Permalänk
Melding Plague

Microsoft lanserar färdig version av Windows Defender

I skymundan av lanseringen av Internet Explorer 7 och utan att göra mycket väsen av sig har Microsoft lanserat den färdiga versionen av antispyware-programmet Windows Defender.

Läs nyheten: Microsoft lanserar färdig version av Windows Defender

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Meh.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Snälla spy nu inte massa galla. Nu har vi alla klagat i så många år på Windows säkerhet och när de släpper något som gör det bättre så behöver vi inte klaga på hur bra det hade kunnat vara...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag inte varigt särskilt sugen på det här men sen jag hörde att den letar efter root-kits så steg respekten ett snäpp. Har dock inte testat det alls så jag ska väl egentligen inte uttala mig.

Permalänk

Giant antispyware är bland de bättre antispyware-prorgrammen. Jag får kanske ta och ladda hem detta och testa då!

Permalänk

Jag diggar inte betan av det jag sätt i Vista RC2

Permalänk
Medlem

Nice, då får medelsvensson lite försvar i "dattan".
Men personligen tror jag att Nod32 får ligga kvar och försvara min dator.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Windows Defender funkar riktigt bra tycker jag.

Visa signatur

Asus P5ND2-SLI DELUXE, Pentium 4 3,46Ghz EE ES, 2 x 512 DDR2, Nvidia 6600 256mb, 2x80Gb Seagate raid 0. LG L2010P

Permalänk
Medlem

Litar absolut inte på någon microsoft produkt.
Tycker mest dom ger ut "säkerhets såll" :P. Brandväggen är ju tillförlitlig.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Litar absolut inte på någon microsoft produkt.
Tycker mest dom ger ut "säkerhets såll" :P. Brandväggen är ju tillförlitlig.

Brandväggen i windows fyller sin funktion alldeles utmärkt. Men de flesta entusiaster väljer nog en bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Litar absolut inte på någon microsoft produkt.
Tycker mest dom ger ut "säkerhets såll" :P. Brandväggen är ju tillförlitlig.

Jaså? Vad är det för fel på branväggen? Mer än att den inte är så avancerad då men det tycker jag bara är en fördel för den största delen av dess användarskara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Men personligen tror jag att Nod32 får ligga kvar och försvara min dator.

Windows defender är inget antivirus program

Visa signatur

| Errare humanum est |