Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk
Medlem

Har inte hänt mig så jag tror inte det.

Permalänk
Medlem

sådär, då hade man börjar producera kryssare.
Dom kostar ju dock mer än regeringens resekostnader, så det går ju inte jättefort.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
På min main planet har jag starkast försvar:

50 raketramper
8 små laser
2 stora laser
och snart en liten sköldkupol

på de andra planeterna kör jag inget direkt försvar eftersom jag förflyttar resurser hela tiden.

Omg poppen, jag har bara 6st raketramper och 4 små laser. Jag har bara blivit attackerad en gång å det var när jag hade glömt fleetsava. Det verkar lite onödigt att ha så mycket?

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Omg poppen, jag har bara 6st raketramper och 4 små laser. Jag har bara blivit attackerad en gång å det var när jag hade glömt fleetsava. Det verkar lite onödigt att ha så mycket?

Jag har loosat flotta och allt 2 ggr redan och första gången va med rejält försvar, mer än du har nu... Så att bunkra upp för framtiden redan nu skadar inte har hela tiden haft för mycket metall så jag har slösat det på raketramper

Permalänk
Medlem

Öhm nej, visst de står återvinn på et skrotfält men jag kan inte klicka på den
Fungerar inte med kordinater heller :\

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Öhm nej, visst de står återvinn på et skrotfält men jag kan inte klicka på den
Fungerar inte med kordinater heller :\

Funkar inte att klicka på återvinn för mig heller men jag skriver in kordinaterna och väljer "VF" istället för "Planet".

Permalänk
Medlem

Men sedär ja, man får tacka för hjälpen

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Kan man paxa en planet på 2:271 ? 5 eller 6an, Tänkte så vi inte skickar till samma. Men jag tar gärna 5an. Skickar iväg ett skepp dit snart

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Kan man paxa en planet på 2:271 ? 5 eller 6an, Tänkte så vi inte skickar till samma. Men jag tar gärna 5an. Skickar iväg ett skepp dit snart

Det går nog hur bra som helst. Vi kom ju fram till att en 3 pers per system är lagom så att alla kan få en av de bättre platserna, alltså 4-5-6. Och i 271 är det väl bara plastdunk än så länge?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag har äntligen fått fram mitt skep till 2:270:5, efter en 24 timmars bann. brist på deut. Fick vänta ett dygn för det kosta 2k deut att skicka den så nu är den äntligen framme. 315 fält blev det

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Jag har äntligen fått fram mitt skep till 2:270:5, efter en 24 timmars bann. brist på deut. Fick vänta ett dygn för det kosta 2k deut att skicka den så nu är den äntligen framme. 315 fält blev det

Congtazt comrade!

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Det går nog hur bra som helst. Vi kom ju fram till att en 3 pers per system är lagom så att alla kan få en av de bättre platserna, alltså 4-5-6. Och i 271 är det väl bara plastdunk än så länge?

Yepp det är bara plastdunk än så länge, men jag skickar ett skepp till 2:271:5 om ca 45 minuter så ingen får skicka dit ett skepp före mig hehe

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Xeter: har redan gjort det för ett tag sen, så ta 6:an

edit: såg nu att du gärna ville ha 5an, tar du 6an eller ska vi göra så jag tar den istället? Har inte kollat tråden på ett tag =/

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Xeter: har redan gjort det för ett tag sen, så ta 6:an

Din djävul !!! Jaja men får väl ta 6an då :(:P

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

visste ju tyvärr inget om att du ville ha den, men det smidigaste är ju att du tar 6an. Skickade skeppet för bara en halvtimma sen :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
visste ju tyvärr inget om att du ville ha den, men det smidigaste är ju att du tar 6an. Skickade skeppet för bara en halvtimma sen :S

hehe jo absolut, det är ingen fara. Känns som att det spelar ingen roll vilken plats jag får då jag bara lyckas få kolonier under 74 fält oavsett plats ;P

MEN 6an är min nu så ingen tar den!:P

EDIT: Koloniskeppet skickat till plats 6 nu så ni vet ^^

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Could not execute query: CREATE TABLE `signup_queue` ( `uid` int(10) NOT NULL default '0', `nickname` char(64) NOT NULL default '', `email_address` char(64) NOT NULL default '', `bannerid` int(14) default NULL, `INTERNALcreated` int(14) default NULL, `INTERNALretry_count` tinyint(1) unsigned NOT NULL default '0', `INTERNALexecute_due` int(14) unsigned NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (`uid`), UNIQUE KEY `nick` (`nickname`), UNIQUE KEY `mail` (`email_address`) ) ENGINE=MyISAM; Error: Table 'signup_queue' already exists (1050)

EDIT: MEn jag fick mitt mail med lösen. REgistrerade mig nyss

Permalänk
Medlem

Någon som har skickat ett koloniskepp till 2:269:6 än? Hade tänkt skicka ett koloniskepp dit snart.

Permalänk

fleetsava?

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Hehe, snodde just:

Anfallaren har vunnit slaget!
Fienden stal
15729 metall, 15729 kristall, och 2541 deuterium

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

om du var anfallaren..... så vann fienden och stal av dig?

rolig formulering det där....

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plastdunk
om du var anfallaren..... så vann fienden och stal av dig?

rolig formulering det där....

Hehe, jag vet. Har varit där 2 ggr till nu och fått med mig ungefär lika mycket varje gång. 6 fulla lastskepp 3 ggr blir en del, hehe.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Det där med att 4,5,6 är ett bra val för att få stor planet är myt:P... Faan, jag får ju aldrig en stor! Min på en 5:e plats är på 74 fält och min andra på en 6:e plats är på 76 fält.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Det där med att 4,5,6 är ett bra val för att få stor planet är myt:P... Faan, jag får ju aldrig en stor! Min på en 5:e plats är på 74 fält och min andra på en 6:e plats är på 76 fält.

Börjar tro på det också, visserligen har jag bara koloniserat 2 planeter en på plats 6 & en på 9. Den på 6:an var 116 medan 9:an var på 200.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xeter
Det där med att 4,5,6 är ett bra val för att få stor planet är myt:P... Faan, jag får ju aldrig en stor! Min på en 5:e plats är på 74 fält och min andra på en 6:e plats är på 76 fält.

Kolla här!

I övrigt är det en bra sida för att ta reda på allt som rör ogame.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

såg att min nya koloni roligt nog bara låg på37 fält. Om jag lämnar den och sedan koloniserar planeten igen så måste det väl bli andra fält?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
såg att min nya koloni roligt nog bara låg på37 fält. Om jag lämnar den och sedan koloniserar planeten igen så måste det väl bli andra fält?

Ja, det stämmer.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Nu lägger jag av
noone attackerade mig 3 gånger på raken nu, hade gjort 5 kryssare 4 stora jakt skepp och hade lite stora laser torn kvar.
Allt e borta, ink de som flyter runt. Allt hände på 2 timmar!!!!!!!
Fan vad lack jag e nu.Kommer ju inte hinna bygga upp någe igen, om jag inte bygger upp min spion nivå till skyarna.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Nu lägger jag av
noone attackerade mig 3 gånger på raken nu, hade gjort 5 kryssare 4 stora jakt skepp och hade lite stora laser torn kvar.
Allt e borta, ink de som flyter runt. Allt hände på 2 timmar!!!!!!!
Fan vad lack jag e nu.Kommer ju inte hinna bygga upp någe igen, om jag inte bygger upp min spion nivå till skyarna.

Flytta produktionen till kolonin, för det var väl hemplaneten han hoppade på va? Så kan vi bygga flotta och sen göra gemensam sak mot honom.
Kan skicka lite resurser om du vill

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Nu lägger jag av
noone attackerade mig 3 gånger på raken nu, hade gjort 5 kryssare 4 stora jakt skepp och hade lite stora laser torn kvar.
Allt e borta, ink de som flyter runt. Allt hände på 2 timmar!!!!!!!
Fan vad lack jag e nu.Kommer ju inte hinna bygga upp någe igen, om jag inte bygger upp min spion nivå till skyarna.

matx. Sluta inte spela. Tro mig ,det är roligare att göra vad man kan för att förstöra för den andra spelaren. Inget är bättre en skadeglädje Så ge dig fan på att du ska ta ner den där "noone", och gör det

Visa signatur

| Mac Mini i5 Late 2012|
| Nikon D40 | 18-55/3,5-5,6 | SB-400 |
| iPhone 5 |