Ogame.se Äntligen Här!

Permalänk
Medlem

Det gör ju jag också, men varför syns det inte på mig?
Skickade ett nej på länken som jag fick på ogame.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
O.o, vart tusan håller du hus då
Var väl hyffsat långt bort.
Undrar om pm e bättre, annars så vet man inte ifall det finns någon som tittar in.
Fan var ett tag sen man var inne på xzite hemsidan xD

Edit: Varför har vissa ett Q efter sitt namn i alliansen?

Jag skickar systemet i ett PM
Lång bort som attan och det kommer kosta apa att få hem flottan därifrån sen, men man får iallafall vara ifred så pass att man får ihop en flotta

Och xzite, jag visste inte att folk härifrån ens visste vad det va

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Men jag vet
Varit in där ett tag förut, men har varit lite upptagen med studier.
Och ja, det var hyffsad bit bort xD

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

HEADHUNTER!! jag ta emot era beställningar nu!! ni betala med deut, och den VF som blir är också min......

Permalänk
Medlem

Hallå, tänkte bara kolla om det finns nån som vill "sammarbeta" lite. Jag ligger på ca 700 poäng snart, är det nån som ligger på samma nivå som mig kanske? (Jag bor på 2:318:11 förövrigt)

Dags att köra på koloniskepp nu också tror jag

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ | Canon 350D | iAudio 6 | Archos 404 /iAudio A2 | Samsung D600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av machin
Hallå, tänkte bara kolla om det finns nån som vill "sammarbeta" lite. Jag ligger på ca 700 poäng snart, är det nån som ligger på samma nivå som mig kanske? (Jag bor på 2:318:11 förövrigt)

Dags att köra på koloniskepp nu också tror jag

Gå med i SWC så får du 78 andra att sammarbeta med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Gå med i SWC så får du 78 andra att sammarbeta med

Jag är med i SWC redan men jag har inga i närheten iaf.. får väl scanna av 100 solsystem runt mig eller nått å leta lite kanske..

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ | Canon 350D | iAudio 6 | Archos 404 /iAudio A2 | Samsung D600

Permalänk
Medlem

Skicakde ansökan om att joina alliansen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är SWC Ogame forum bra?

Permalänk
Medlem

Nu när jag inte var inne på 3 dagar hade jag 80 meddelanden !!!!!!
Jag e visst eftertraktad xD
Men jag hade endå så ingen flotta eller försvar, ingen mening för dom förstör ju allt så fort :/

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Nu är jag också med i leken, någon som har några tips för en nybörjare ? ^^

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
Nu är jag också med i leken, någon som har några tips för en nybörjare ? ^^

Ojoj..massor

Börja med att bygga upp lite gruvor..solkraft..metall, metall, solkraft, metall metall, solkraft metall, kristall, solkraft metall, kristall, solkraft kristall, deuterium..typ

Bygg sen ett forskningslabb så du kan börja forska..men ta det lugnt där, ingen idé att stressa (gruvor är viktigare i det här läget). Någon robotfabrik så du sänker tiden det tar att bygga kan vara bra men inte för tidigt.

Flotta behöver du inte fundera på än, forska så du kan bygga små transportskepp och bygg några sådana så att du har tillräckligt många för att flytta dina resurser vid behov..i fall du blir attackerad (du ska inte behöva göra det än men man vet aldrig).

Bästa tipset dock är att du kommer in på vår IRC-kanal, då hjälper vi dig med allt du behöver och säkert lite resurser också.

Permalänk
Medlem

när får man nya resurser?:)

EDIT: resurs beräkningen verkar vara lite buggad, har 11,5,5 i energi drain, visar ändå att jag har -22/22:S

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när får man nya resurser?:)

EDIT: resurs beräkningen verkar vara lite buggad, har 11,5,5 i energi drain, visar ändå att jag har -22/22:S

Den är inte buggad alls. Lägg märke till texten "Produktions Faktor:" ovanför resurs-rutan, om den visar mindre än 1 så har du för låg energiproduktion vilket innebär att dina gruvor inte kan producera effektivt.

Åtgärda detta genom att bygga kraftverk eller dra ner gruvornas produktion så att du får balans mellan dessa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när får man nya resurser?:)

EDIT: resurs beräkningen verkar vara lite buggad, har 11,5,5 i energi drain, visar ändå att jag har -22/22:S

Man får resurser kontenueligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när får man nya resurser?:)

Man får resurser hela tiden. Om du har metallproduktion 60 så betyder det att du drar in 60 metall i timmen, då får du 1 ny metall varje minut.

Permalänk
Medlem

ok, man tackar för svaren:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Ravenleft måste du anfalla oss???

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Jamen då har jag skickat en ansökning jag med. Ville testa ett tag för att se om de var sköj detta och det var det ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
Ravenleft måste du anfalla oss???

Vilka är "oss"?
Jag anfaller ingen speciell oftast, jag bara farmar lite där jag hittar mål värda att ta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Vilka är "oss"?
Jag anfaller ingen speciell oftast, jag bara farmar lite där jag hittar mål värda att ta

aliansen UTU

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

jag har oxå skickat in en ansökan till SWC nu:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
aliansen UTU

Ok. Den enda jag vet på rak arm som jag har anfallit där är chadista som var inaktiv när jag inledde anfallet men kom online innan jag kom fram och skickade ett meddelande, jag avbröt då. (han var dessutom (k) för mig när han blev aktiv så jag hade väl inte ens fått genomföra attacken).

SWC har två andra allianser som är allierade, Sigma och PB. De är de enda vi undviker helt, alla andra är fair game men det är ju inte så att det är någonting personligt, savar man inte eller sitter där med flera 100k resurser smått oförsvarat så får man räkna med att någon kommer och farmar förr eller senare, är det inte jag så är det någon annan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Ok. Den enda jag vet på rak arm som jag har anfallit där är chadista som var inaktiv när jag inledde anfallet men kom online innan jag kom fram och skickade ett meddelande, jag avbröt då. (han var dessutom (k) för mig när han blev aktiv så jag hade väl inte ens fått genomföra attacken).

SWC har två andra allianser som är allierade, Sigma och PB. De är de enda vi undviker helt, alla andra är fair game men det är ju inte så att det är någonting personligt, savar man inte eller sitter där med flera 100k resurser smått oförsvarat så får man räkna med att någon kommer och farmar förr eller senare, är det inte jag så är det någon annan

ok
vore tacksam om du och andra kunde undvika att anfalla oss.
våran alians krymper för närvarande (många som slutat spela)
och vi blir anfallna ganska ofta endå

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

kom just med i SWC, men jag ligger inne i lumpen atm, så jag kmr ibland gå över 7 dagars gränsen, hoppas ni kan ha överseende med detta:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
kom just med i SWC, men jag ligger inne i lumpen atm, så jag kmr ibland gå över 7 dagars gränsen, hoppas ni kan ha överseende med detta:)

Efter 7 dagar blir du inaktiv i spelet, inaktiva kickas automatiskt från alliansen mrn det är bara att gå med igen sen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Efter 7 dagar blir du inaktiv i spelet, inaktiva kickas automatiskt från alliansen mrn fry ät bara att gå med igen sen..

hur funkar semesterläget då?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hur funkar semesterläget då?

Går man in i semesterläge så kan man inte göra någonting alls, all produktion stannar men man kan heller inte bli attackerad. MAn måste vara i semesterläge i minst 48 timmar innan det går att koppla ur.

Det går inte att gå in i semesterläge i fall en attack redan är på väg.

Permalänk
Medlem

går det att trada resurser? hur gör man isf?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ravenleft
Det går inte att gå in i semesterläge i fall en attack redan är på väg.

Det går nog bra att gå in i semsterläge även om en attack är på väg till mig, dvs ingen kan starta en ny attack, men attacken som redan är på väg fortsätter...

Samma sak gäller när jag anfaller en inaktiv spelare (i) som kommer tillbaka under attacken. Attacken avbryts ej, även om han blir ( k=noob ) för mig....