Trådlöst tangentbord/mus på AMD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jul 2006

Trådlöst tangentbord/mus på AMD?

Hej! Jag har ett för mig ganska irriterande problem.. vet inte om de är riktigt rätt avdelning, men postar här ändå så får väl någon moderator flytta tråden isåfall..

jag har för en tid sedan köpt mig ett trådlöst Microsoft paket innehållande ett tangetbord och en mus..

problemet är att när min dator blir lite "belastad" och arbetar.. räcker typ med att winamp eller mediaspelaren är igång.. eller MSN.. så kan tangentbordet låsa sig.. så att samma tecken upprepar sig ett flertal gånger, hoppa över bokstäver mm konstigheter.. musen hänger inte heller med och låser sig tidvis för att sen hoppa dit den borde gått från början.. hänger inte med i klickningar ibland heller.. men så fort jag inte har något fönster öppet eller gör så mycket annat så är det inte problem alls...
Ett vanligt tangentbord med sladd funkar normalt..

Datorn är en AMD XP 2500+ Barton, 512mb DDR minne på Gigabyte GA7-Vax moderkort... (senaste bios) kör WinXP Sp2..

någon som varit med om något liknande och har tips på vart ja ska felsöka??

Kan tillägga att det är USB anslutning och inte bluetooth eller så..

Edit:
Tycker att datorn är allmänt seg... orkar liksom inte riktigt med.. någon som har koll på om denna processorn eller moderkortet är kända för att vara problem??