Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Formatera när man bytt moderkort?

Hej alla glada!

Har en enkel fråga:

Bör man formatera sitt system innan eller efter man bytt moderkort, eller inte alls? Är det nödvändigt osv?

Tack för svar

/Jack

AMD Athlon XP 2400+, 1024 + 512 mb PC2700, 250 GB Maxtor ATA/133 + 80 Gb HDD, Club 3d 6600 GT 128 Mb, Antec TruBlue Silent 480W, Chaintech 7VIF4 Motherboard, Sound Blaster Live! 24-bit, Vanligt nätverkskort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2005

Det bör du nästan göra... med tanke på att det kan finnas viktiga drivrutiner som ska in... iofs så kan du väl installera dem ändå, men det är väl bara drygt att det ska ligga kvar en massa gammalt skit.

Jag hade gjort det... men men, du gör ju som du vill, se till att få in alla drivrutiner som behövs bara. (IDE, SATA controller osv osv, ljud? cpu m.m)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Okej, så jag ska helt enkelt formatera innan jag byter ut moderkortet eller efter? Spelar kanske ingen roll om det är före eller efter.
När man installerar windows, installerar den något för just det moderkortet man har då eller installerar man allt manuellt. För jag har precis formaterat och har inte installerat nått manuellt för mitt moderkort just nu. Det kanske inte behövs en formatering till då?

AMD Athlon XP 2400+, 1024 + 512 mb PC2700, 250 GB Maxtor ATA/133 + 80 Gb HDD, Club 3d 6600 GT 128 Mb, Antec TruBlue Silent 480W, Chaintech 7VIF4 Motherboard, Sound Blaster Live! 24-bit, Vanligt nätverkskort.