Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2004

selecta pc3200ram volt fråga

Hur mycket spänning/volt vågar jag dra på utan att äns närma mig en farlig volt... kör med 2.7 nu, men det är nog ingen bra volt om jag vill dra på lite klock väl? känns som dom pallar mer, för en kompis prata om att man kan ha så mycket som 3.6 som "låg klock volt", tror ja de var... men låter lite väl mycket för sånna billiga minnen som jag har. Så vad tror ni man vågar ha utan problem?

ramen jag har är följande, två stycken i dualchannel mode:

Selectra 1024MB DDR400 PC3200
http://www.netonnet.se/item.asp?iid=66691&sid=1004010&SpaceCo...

Primära datorn: ASUS N56J + Samsung 840 EVO Series 250GB SSD|Tillbehör: Logitech Performance MX|Logitech Illuminated K810|2 x Externa diskar 7TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005

Tja, med tanke på att det låter som ett riktigt skitmärke så kan du nog inte dra på med mer än 2 innan du har två förkolnade plastbitar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UberSoldat
Tja, med tanke på att det låter som ett riktigt skitmärke så kan du nog inte dra på med mer än 2 innan du har två förkolnade plastbitar...

jaja, att överdriva är alltid kul... dom klarar memtest i några timmar utan fel, så är nog inte så dåliga som du tror. har timings 3-3-3-6 utan problem, så för dåliga är dom väl inte? vet verkligen inte något om timings, men känns inte för högt iaf

Primära datorn: ASUS N56J + Samsung 840 EVO Series 250GB SSD|Tillbehör: Logitech Performance MX|Logitech Illuminated K810|2 x Externa diskar 7TB