Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

sicket kaos!

lol på videon efter förresten, där dom skrivit ut texten till låten ifall man vill sjunga med eller nått..

/ asch, citerar cleesox. alla måste kolla!

Citat:

LocoRoco - Buu Buu Cocoreccho! trailer.

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/88808.html

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/player/usermovies/84668.html
Här är texten:

Citat:

pacchonbo-moinoinoi chakaretapatton pankorakettonto-

no-ra churere-rotton poraporapetton pu-rorattantan

pappu-ra mo-inoinoi chakaretapatton pankorakettonto-n

o-ra poruketthi-no
poporattantanso-

kokoreccho pie-nto-ra ma-nima-ni unjgarafoccha-ra de‐ra

totora-pethiton totora-pothiton  senekiniko-se-pon

kokoreccho pie-nto-ra ma-nima-ni ungarafoccha-ra de-ra

totora-pethiton totora-mathisi-po-n

Permalänk

vad kan ni berätta om spelet bladestorm?
vad tror ni om spelet?
om man bortser från dessa övedrivna ljuseffekter som syns när man slår ihjäl fienden och levlar upp,så ser det rätt så maffigt ut.
men kan man verkligen ha kommandot över dessa stora armer som man ser i trailers?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

hmmm är osäker på hur kontrollen i bladestorm kan vara men det skulle inte förvåna mig om man kan gå upp i en lite högre vy för att ge order på den lite större skalan för att sedan springa omkring med sin livvaktsstyrka och hugga vilt omkring sig

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv

John Carmack som tidigare klagat mycket på PS3ans arkitektur verkar tydligen tycka att Blu-Ray används:

http://www.gametrailers.com/player/23177.html

"1 disc Blu-Ray and 2 DVD". Jag har helatiden trott att det skullat bli såhär och nu verkar det ju som om vi är där. Blu-Ray var rätt val. Uppenbarligen inte för alla spel men att säga att Blu-Ray inte är värt pengarna när man redan nu när 1 år inte ens gått snackar om att det behövs för att rymma hela spel så kan man ju bara undra hur framtiden för spel på DVD ser ut. Carmack är inte Insomniac heller, han är snarare mer 360 biased än PS3 så att säga att källan är otrovärdig funkar inte. Wohoo för Blu-Ray?, vad tycker ni?

(Han svammlar å andra sidan mycket?)

Permalänk
Medlem

Okej.. jag förstår inte hur man kan tycka att tex DVD och HD-DVD är ett bra/bättre media än Blu-Ray. Är det någon som kan förklara varför tex HD-DVD är bättre?

Såg i någon tråd där det va en som skrev att Blu-Ray inte är framtiden men det är väl inget media som är framtidsäkert eller? Det kommer ju alltid något nytt och just nu är det Blu-Ray som kan lagra mest. Varför inte dra nytta av det då?

Eller finns det så kallade "fanboys" innom detta också? Patetiskt isåfall!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått av det jag läst så ska väl HD-DVD och blu-ray använda sig av samma blåa laser teknik... skillnaden är bara hur skivorna packar "groparna". Mellanrummen är olika stora alltså. Fördelen med Blu-Ray är att det ryms mer på dom eftersom dom använder 0,8(någon enhet) och HD-DVD typ 1,2 eller nåt sånt. (minns inte helt) Men HD-DVD ska va mkt mer stryktåliga av exakt samma anledning, men det ska vara den ENDA anledningen för att det skulle vinna detta "krig".. det och att sony inte vill ha porr på Blu-Ray

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem

HD-DVD är billigare att tillverka. DVD är ännu billigare. Samma sak för läsarna av dessa skivor.
Det handlar om vilket format folk tror kommer att segra, inte vilket format som är tekniskt bättre.

Och INGEN vill ha porr i HD... D:

Jag provade GRAW-demot, och jag tyckte det var riktigt jävla bra. Oväntat positiv överraskning efter besvikelsen från Heavenly Sword.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
HD-DVD är billigare att tillverka. DVD är ännu billigare. Samma sak för läsarna av dessa skivor.
Det handlar om vilket format folk tror kommer att segra, inte vilket format som är tekniskt bättre.

Och INGEN vill ha porr i HD... D:

Jag provade GRAW-demot, och jag tyckte det var riktigt jävla bra. Oväntat positiv överraskning efter besvikelsen från Heavenly Sword.

och in kommer micket och styr upp det hela samt tog orden ur mun på en:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Att ett media är billigare att tillverka än det andra är väl bara just nu eller? Priserna kommer sjunka precis som på brännarna och att dvd är billigast att tillverka är kanske inte så konstigt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Att ett media är billigare att tillverka än det andra är väl bara just nu eller? Priserna kommer sjunka precis som på brännarna och att dvd är billigast att tillverka är kanske inte så konstigt.

Precis. i slutändan, om BD vinner så kommer dom brännarna också kosta 299 kr å en skiva 2.50. Fast då är väl nästa på väg kanske

Edit:

PS3an har fått bekräftat stöd för KB/M i UT3.

http://utforums.epicgames.com/showthread.php?t=574996

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogum
Som jag har förstått av det jag läst så ska väl HD-DVD och blu-ray använda sig av samma blåa laser teknik... skillnaden är bara hur skivorna packar "groparna". Mellanrummen är olika stora alltså. Fördelen med Blu-Ray är att det ryms mer på dom eftersom dom använder 0,8(någon enhet) och HD-DVD typ 1,2 eller nåt sånt. (minns inte helt) Men HD-DVD ska va mkt mer stryktåliga av exakt samma anledning, men det ska vara den ENDA anledningen för att det skulle vinna detta "krig".. det och att sony inte vill ha porr på Blu-Ray

Blu-ray skivorna har en ytbeläggning som gör dom rätt svåra att repa.
vet inte hur det är med hd-dvd på den punkten.

Men OM det blir en repa så har säkert hd-dvd en fördel med sitt större mellanrum.

edit:
http://ps3.qj.net/Midway-decides-not-to-region-code-Strangleh...
midway skippar sin regionskodning på stranglehold.
smart drag av dom

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

Borde få mitt ps3 paket imorgon Ska bli kul o se hur det är. Har även bokat guitar hero 3 är ju ett måste hehe

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Borde få mitt ps3 paket imorgon Ska bli kul o se hur det är. Har även bokat guitar hero 3 är ju ett måste hehe

Grattis, hoppas det blir som du tänkt dig :]

Resistance: FoM är ett riktigt nice FPS spel till PS3an, att spela med padda är inte helt skönt för alla i FPS dock men jag vändje mig på mindre än en timme iaf å jag är FPS spelare på pc själv ^^

Mycket skoj spel med stort replayvärde i både singleplayer i form av unlocks och i multiplayer i form av unlocks såsom nya kläder osv även en samlad score i allt från hur många skott du skjutit med ett gevär till hur många HS du satt på stackars fiender

Super Stardust HD är ett nice litet arkadspel också mycket trevligt. Snabbt och explosivt :]

Sist men inte minst, Oblivion kan man spendera en hel del timmar på, dock inget att rekommendera om man gillar spelet på PC.

Spel/tillbehör finns till ett lägre pris än i svenska butiker på www.play.com Fraktfritt och Tullfritt (hört om enstaka som fått pröjsa tull dock en minoritet)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

undrar om man kan skaffa ett garage till sitt Home då..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

nice det där med att GT är kompatibelt med home:).
undrar just hur dom hade tänkt ut det hela och hur det kommer se ut:)
bara nån månad kvar nu:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Nån månad? Det är i slutet av oktober Ta bort Gran Turismo HD när Prologue kommer. Ett tecken på att det är gratis?

Är det någon som har märkt att PlayStation kontrollern drar en hel ström när den är avstängd? (Även när PlayStation'et är avstängt).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Nån månad? Det är i slutet av oktober Ta bort Gran Turismo HD när Prologue kommer. Ett tecken på att det är gratis?

Är det någon som har märkt att PlayStation kontrollern drar en hel ström när den är avstängd? (Även när PlayStation'et är avstängt).

augusti,september,oktober..det får jag iaf till nån månad:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ingame cut-scene ur Heavenly Sword. Satan vad snyggt!

Måste ses!

http://www.gametrailers.com/player/23163.html

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Visst, snyggt. Något som oroar mig med det spelet är att det verkar vara så otroligt likt God of War bara. Förhoppningsvis skiljer det sig tillräckligt :).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

En fördel med HD DVD är att det faktiskt är i nuläget är ett mer färdigt format, när alla nya Blu-ray spelare först efter 31 Oktober måste stödja BD Java så stödjer i princip alla HD DVD spelare HDi (XML) redan nu.
Detta gör att det i nuläget tex är omöjligt att släppa filmer med bild i bild funktioner i Blu-ray format.
HD DVD stödjer också redan nu online funktioner (web content).

Pensonligen gillar jag också det något svagare drm-skyddet i HD DVD.

“The HD DVD of 300 is clearly the superior version, boasting some exclusive special features such as a picture-in-picture bluescreen version of the film, web-enabled extras and more,” said optical storage analyst Wesley Novack. “The only exclusive feature found on the Blu-ray Disc version of the release is the uncompressed PCM audio track, which is nearly identical to the TrueHD audio found on the HD DVD release.”
http://www.dailytech.com/300+Outlines+HD+DVD+Bluray+Disc+Diff...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
En fördel med HD DVD är att det faktiskt är i nuläget är ett mer färdigt format, när alla nya Blu-ray spelare först efter 31 Oktober måste stödja BD Java så stödjer i princip alla HD DVD spelare HDi (XML) redan nu.
Detta gör att det i nuläget tex är omöjligt att släppa filmer med bild i bild funktioner i Blu-ray format.
HD DVD stödjer också redan nu online funktioner (web content).

Pensonligen gillar jag också det något svagare drm-skyddet i HD DVD.

“The HD DVD of 300 is clearly the superior version, boasting some exclusive special features such as a picture-in-picture bluescreen version of the film, web-enabled extras and more,” said optical storage analyst Wesley Novack. “The only exclusive feature found on the Blu-ray Disc version of the release is the uncompressed PCM audio track, which is nearly identical to the TrueHD audio found on the HD DVD release.”
http://www.dailytech.com/300+Outlines+HD+DVD+Bluray+Disc+Diff...

Tror du postade lite fel tråd....

lite som om jag går in å 360 tråden å postar "JAG HAR KÖPT RESISTANCE PÅ BLURAY IDAG!!!!!!!!!!!!"

o_O

Det finns HD/BD trådar till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Pensonligen gillar jag också det något svagare drm-skyddet i HD DVD.

Använder inte Blu-Ray och HD-DVD samma DRM-skydd? Alltså, AACS (eller vad det heter), som är redan hackat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tror du postade lite fel tråd....

lite som om jag går in å 360 tråden å postar "JAG HAR KÖPT RESISTANCE PÅ BLURAY IDAG!!!!!!!!!!!!"

o_O

Det finns HD/BD trådar till det.

Ne det gjorde han inte, eftersom det diskuterades längre upp på sidan...

Men iofs borde allt det skrivits i HD/BR tråden, om det finns en sån

Permalänk
Inaktiv

vart är billigaste stället där man kan köpa sin ps3 med bundle? Jag tänkter på bundle med tex resistance+ninja gaiden+kontroll eller något, är inte sååå jätteintresserad av motrostorm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
vart är billigaste stället där man kan köpa sin ps3 med bundle? Jag tänkter på bundle med tex resistance+ninja gaiden+kontroll eller något, är inte sååå jätteintresserad av motrostorm..

Elgiganten har lite olika bundle paket tror ja, men gå o kolla på game annars om du kan byta motorstorm mot nåt annat

Permalänk
Medlem

Nej Allexz precis som Aki||es nämner har jag inte postat i fel tråd, du kan däremot se min post som tex ett inlägg till toffe's post. Jag brukar sällan eller aldrig citera andra poster då jag anser att det oftast är ett oskick som tyvärr används allt för lättvindigt, detta skulle möjligtvis kunna göra det svårt att se kopplingen till tråden.

Hearth: AACS används av både HD-DVD och Blu-ray, i Blu-ray's fall finns det dock två lager till i form av BD+ samt BD-ROM Mark.

Gissningsvis kommer det dock sluta med att Blu-ray kommer få störst spridning men jag tror det kommer bero på helt andra saker än den lagringskapacitet som skiljer mellan formaten.

Skall dock sluta med en direkt PS3 releterad fråga så jag inte drar på mig fler kommentarer angående ämnets relevans i tråden, hur går det med mediaspelare för PS3 har det kommit något nytt på den fronten den senaste månaden?

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Idag fick jag hem mitt paket F*n va skoj Håller på uppdaterar den nu.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Idag fick jag hem mitt paket F*n va skoj Håller på uppdaterar den nu.
http://img519.imageshack.us/img519/580/16875700nb2.jpg

var det där någon bundle eller har du plockat på dig ridge racer och kontrollen extra?