Permalänk
Medlem

WoW / RAM minnet?

Spelade mycket WoW tidigare. En utav dom jag spelade med hade aldrig loading screens. Han snackade någonting om att han hade hela spelet laddat i ram-minnet, eller någonting liknande, kommer faktist inte ihåg exakt.
Tänkte bara glo lite här om någon har någon aning om hur någonting sådant fungerar?

MVh

Visa signatur

Processor: Intel P4 2,53Ghz | HDD: 200gb | DVD: NEC-3500 DVD-rw 16x | Graffe: GeForce FX5200 128mb DDR | RAM: 1024mb DDR |

Permalänk
Medlem

wow suger mkt ram....jag har 4 gb ram och windows 2003 server edition. laggar aldrig i org

Permalänk

Lirat med endast 1 gb rätt länge. hopplöst, speciellt när man programväxlar.
La in ytterligare 1gb igår faktiskt. Sjuk skillnad!
Laggar ingenting när jag är i t.ex SW och programväxlar till Browsern plus att man har en Torrentklient igång som öser semesterfilmer...

Det din kompis menar är nog att han skapar en s.k RAM-disk. Man gör så RAM-minnet blir som en enhet. Lajade med sånt på DOS-tiden (defrag gick rätt fort). Idag kanske man behöver nått util som fixar det... dock tror jag du behöver hysteriskt mkt RAM. 4GB är nog inte en omöjlighet. Spelet kommer ju på 4 cd-skivor trots allt, som sen ska "installeras" i RAM-minnet... Sen behöver spelet plats i minnet när det väl är igång också.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Okej.
Kör 1gb ram nu. Laggar aldrig för mig heller, men däremot kan loadingscreens vara jobbiga. Håller på att glo lite på en ny dator och kommer då troligtvis köra på 2gb ram för att sedan dunka i 2gb till om Vista kräver det för att hålla massa program uppe laggfritt.

Tack för svaret.

MVH

Visa signatur

Processor: Intel P4 2,53Ghz | HDD: 200gb | DVD: NEC-3500 DVD-rw 16x | Graffe: GeForce FX5200 128mb DDR | RAM: 1024mb DDR |