Permalänk
Medlem

Passar dessa komponenter ihop?

Jag planerar att införskaffa ny dator. Ska användas för lite htpc bruk o lite småspelande. Har hyfsat tight budget och tänkte då hålla mig till Amd.

Detta har jag satt ihop:
* Asus m2npv-vm <-- har gforce 6150 integrerat och är billigt.. bättre alternativ?
* Athlon 64 3800+ <-- undrar om detta är det mest prisvärda? Går det att klocka den?
* CORSAIR 512MB VS DDR2 PC4200 533MHZ CL4 <-- detta är jag osäker på men minne är ju lite dyrt o ja vill inte köpa dyrare än ja behöver, ja kan lägga till en likadan senare kanske men är det rätt typ om man säger så?

Planen är att allt ska sitta i ett * ANTEC HTPC-CHASSI FUSION SILVER

Har redan en hdd och kanske en dvd läsare..

summan blir 4380kr på dustinhome inkl. frakt. Anledningen till att jag valt den affären är att det är fri frakt och att dom har det chassit jag vill ha..

Tips o synpunkter på allt mottages väldigt tacksamt..

Mvh Martin

Visa signatur

Hej jag heter Martin, vad heter du?

Permalänk
Medlem

Komponenterna passar fint ihop, men jag finner ingen mening med att klocka om du nu ska ha det till en htpc.
Beror iofs också vad du menar med småspelande, men att glo på film & lyssna på musik funkar det fint till iaf.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Även att kolla 720P eller?
Hur bra är egentligen det inbyggda grafikkortet?

I min stationära idag har jag ett Gforce 4800, hur bra är 6150 jämfört med det?

Hur är det med hastigheten på ram minnet?
Hur står dig den processorn ja valt mot en X2?

Det känns som jag fått ihop det mest prisvärda paketet för en htpc men ja känner mig absolut inte som en expert i detta ämnet...

Visa signatur

Hej jag heter Martin, vad heter du?

Permalänk
Medlem

läs om det på hemsidan om moderkortet. Står väl om det stöder HDTV vilket bör va bra på en htpc..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b