Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Sep 2005

Den lilla fläkten på Asus A8N5X

Jag har (som rubriken antyder) ett A8N5X. Det sitter en liten fläkt (liten) över nForce-4 kortet (står så i manualen). Den här fläkten låter en liten smula mer än en fläkt borde göra (tänk er en el-förstärkt och distad tryckluftsborr) och jag undrar vilka andra kylsystem som är lämpliga att ersätta denna obehagliga lilla mistlur med. Finns det billiga kylflänsar som passar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jul 2002

Det finns flera som passar utmärkt på dom flästa kort (nu vet jag inte hur det är med ditt kort iochförsig) men det finns ett billigare sätt...

Tanka ner smartguardian (sök på google) gå in på option och sedan över till fliken som heter chipset fan klicka i "software programmable mode och dra ner den tills du inte hör den längre" håll sedan bara koll så att chipset tempen inte når över 60grader i full load så är allt lugnt (dra en runda i 3d marks 05/06 för att se hur varm den blir)...

Så har jag gjort mina tempraturer är idle 45grader fullload 52grader och stabil och fin dator!

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Apr 2005

jag fick en nyfläkt av asus på mitt a8n5x men slutade att jag byggde om en vga kylare o satte där i stället blev mycket tystare o kyler nog mycket bättre oxå för känns om origanl inte kan kyla så mycket