Permalänk

Uppgradera drivrutiner

Kanske en jättedum fråga men bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och verka dom som man säger
I vilket fall, har en AMD Athlon X2 4400+ och tänkte uppdatera till senaste drivrutinen. När jag kollar i enhetshanteraren står det att den jag har (om man högerklickar på någon av de "två" prpcessorerna den hittar) att jag har drivrutinsversion 1.3.2.0 och den senaste tror jag ska vara 1.3.2.16.
Problemet när jag ska uppdatera är att jag inte riktigt är säker på att jag fått ner rätt drivrutin (är ganska säker dock men den första jag tankade var ett helt annat program), men dessutom att jag inte tror att den uppdaterar.
När jag installerar den nya drivrutinen (dvs. kör igång .exen, setupen) så säger den att den installerar, tycker att jag ska starta om datorn, vilket jag gör, men när jag kollar efter omstart står det fortfarande att drivrutinsversionen är 1.3.2.0.
Jag vet inte riktigt hur jag ska ta bort drivrutinerna för processorn innan jag installerar de nya heller, går väl inte så bra att köra utan processorn?
I vilket fall, om någon som har koll kunde ta nån minut att förklara hur jag ska göra för att se till att allt är up to date vore det mycket uppskattat!

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Det är samma drivrutin.
kollar du i filens egenskaper så har dom samma nr.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Åhå, på det viset, tackar tackar

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies