Playstation 3 lanserad i Japan

Permalänk
Melding Plague

Playstation 3 lanserad i Japan

Igår lördag kunde spekulanter köa för att köpa Sonys senaste spelkonsol Playstation 3 i hemlandet Japan. Men endast ett begränsat antal konsoler fanns tillgängliga på premiärdagen.

Läs nyheten: Playstation 3 lanserad i Japan

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

1:st

Japaner och teknik

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

hoppas man att man snart får se lite balla sekvenser ur spel

Permalänk
Medlem
Permalänk

vill ha!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Avstängd

Varför ska den kosta runt det dubbla här i sverige? No way att man slänger ut så mycket för en konsol när man kan få en helt duglig dator för det priset. Men man kanske skaffar sig en sen i framtiden när priset ligger på en vettig nivå.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Varför ska den kosta runt det dubbla här i sverige? No way att man slänger ut så mycket för en konsol när man kan få en helt duglig dator för det priset. Men man kanske skaffar sig en sen i framtiden när priset ligger på en vettig nivå.

För 6000 får man inte en kraftfull speldator som kan matcha PS3.
Men det blir LÅNGT in i framtiden innan de flesta av oss kan köpa en PS3 i alla fall.
Nån som hittat några video-reportage från japan om detta?

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

nä men man får en 360 som är minst lika kraftfull.

Permalänk

vad i? kostar den 3k i japan? ska den fortfarande kosta 5k här... och lansering i mars?? BOJKOTT/IMPORT säger jag bara!!

Permalänk
Medlem

Snarare 6-7k vad jag har hört..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schluug
Snarare 6-7k vad jag har hört..

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324725 o tänk på att Komplett är billigare än många andra butiker...

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanosuke555
vad i? kostar den 3k i japan? ska den fortfarande kosta 5k här... och lansering i mars?? BOJKOTT/IMPORT säger jag bara!!

Men är du äggad eller, det är ta mig fan inte SONY's fel att priserna blir så höga här i Sverige.
Du har ju både Tullen som produkterna ska skickas igenom sen är ju momsen här bra mkt högre än vad den är i Japan.
Priset är faktiskt detsamma här som det är i Japan, det är bara killarna i EU som vill tjäna åt sig en hacka när vi köper utlandsprodukter....
Kallas Straffskatt...
Så whina inte på SONY för de har inte haft någonting med prissättningen på PS3 här i Sverige/EU att göra...

Permalänk

5kg väger den konsolen . lol

Visa signatur
Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
5kg väger den konsolen . lol

Det är ju skitlite! =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Gillar inte designen på PS3
Gillar den vita mycket mer. Och den kostar multum.
Man får Xbox och Xbox 360.
Xbox kan man ju göra mediacenter av.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Snacka om att Japanerna får PS3 för reapris... Nåja Sony kanske kommer på bättre tankar innan konsolen når Europa och sänker priset.

Särskilt om den som förutspått av många bombar i USA.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Differansen i pris mellan Japan och resten av världen har väldigt lite med moms och skatt att göra, Sony har medvetet lagt sig på ett lägre pris för att den kritiska hemmamarknaden skall gynnas.
Dom räknar med att amerikaner är mindre priskänsliga och att europeer inte bara kan ta ett högre pris utan också en senare lansering.

Även japaner betalar i normalfallet 5% moms (källa http://www.worldwide-tax.com/japan/jap_other.asp)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Hehe, kollar man runt på ebay och sorterar sökningen på auktioneringen från japan ser man att vissa har endast buy now på 2500 (18000kr) dollar

De köper konsollerna för 3700kr (60000 yen)
Köa en natt, sälja skiten på ebay och tjäna 15000kr på kuppen...stört?

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Även japaner betalar i normalfallet 5% moms (källa http://www.worldwide-tax.com/japan/jap_other.asp)

Även jampaner? Vilka personer har du lagt in i ordet Även?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
5kg väger den konsolen . lol

Fan också då kan jag ju inte köpa den för då blir det övervikt på min tv-möbel *ironi*.
Längtar som satan på release i sverige, ska stå och knacka dörr hos elgiganten ett par timmar innan öppningsdags

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Opps jo ser man på det kan allt blir lite fel ibland, det jag egentligen menade var att Japan inte är ett land helt utan skatter. Kan däremot inte uttala mig hurvida Jampaner är i samma situation:)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Men är du äggad eller, det är ta mig fan inte SONY's fel att priserna blir så höga här i Sverige.
Du har ju både Tullen som produkterna ska skickas igenom sen är ju momsen här bra mkt högre än vad den är i Japan.
Priset är faktiskt detsamma här som det är i Japan, det är bara killarna i EU som vill tjäna åt sig en hacka när vi köper utlandsprodukter....
Kallas Straffskatt...
Så whina inte på SONY för de har inte haft någonting med prissättningen på PS3 här i Sverige/EU att göra...

Hur 20%enheters moms och 4% tull kan förklara en fördubbling i priset undrar jag. Kan du berätta?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaturn87
Men är du äggad eller, det är ta mig fan inte SONY's fel att priserna blir så höga här i Sverige.
Du har ju både Tullen som produkterna ska skickas igenom sen är ju momsen här bra mkt högre än vad den är i Japan.
Priset är faktiskt detsamma här som det är i Japan, det är bara killarna i EU som vill tjäna åt sig en hacka när vi köper utlandsprodukter....
Kallas Straffskatt...
Så whina inte på SONY för de har inte haft någonting med prissättningen på PS3 här i Sverige/EU att göra...

Så du tror på allvar att EU-höjdarna plockar över 3000 kr på varje i Sverige såld konsoll? Du tror väl förstås också att det är EU som har förbjudit Sony att lansera PS3 i år i Europa?

Och om Sony inte har haft någonting med prissättningen att göra, vem är det då som sätter priset?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Ska inte köpa PS3, men det é så jä**a tradigt att Europa ska alltid få allt sist eller iaf ofta
okej, om de e nåt som e fel me produkten, så hinner dom ju fixa till det, innan det kommer till Europa...förhopningsvis.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk

mycket snack om priset och att det är SONYs fel, tycker att vissa borde kolla upp momsen tullar och importkostnader innan dom börjar gnälla på SONY som faktiskt kan ses som ett offer för missriktade strafskatter som igentligen ska skydda den egna inhemska industrin men som ibland slår fel som i detta fallet tex för jag har aldrig hör talas om en svensktillverkad spelkonsoll.

ps köper den billigaste och fixxar fetare hårdisk:D

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Avstängd

Någon som vet om/när det kommer ett Tekken spel till ps3´an ? kanske nån länk ?

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Mhm nån som vet om man kan köpa en konsol i Usa och sedan köpa spel i Sverige? Har nämligen några jag känner som ska dit precis efter realeasen av konsolen i Usa(nej dom ska inte dit för att den släpps tidigare där ).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att köpa en PS3:a men kanske inte direkt vid EU släppet då den känns någon tusing för dyr. En förutsättning är dock att den kommer visa sig vara någorlunda kompatibel vid uppspelning av mediaformat (känns lite tveksamt då Sony har stort intresse i mediabranschen)

Gillar att man själv kan uppgradera hårddisk, det var dock lite trist att Sony valde 2.5" över 3.5" då den senare ger betydligt större flexibilitet i valet av lagringsutrymme samt produktval (visserligen till priset av ökad ljudnivå samt värmeutveckling).

Som privatimportör rör det sig kanske om i storleksordningen en tusenlapp i skillnad om man räknar på ett förväntat pris på 6000:- i Sverige vid lansering.

Kan slutligen säga att jag inte alls är speciellt förvånad över att Sony har valt att subventionera hemmamarknaden i högre grad än andra marknader (Gissar att Sony inte direkt kommer kommer tjäna några pengar på PS3 enhetsförsäljningen på ett tag)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd

Tycker det är fel att den ska kosta över 6000kr här i Sverige då den varit ute på marknaden i ett halvår, lutar ändå åt en PS3 med 20gb och sen så köper man en 100gb hårddisk.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

tror inte att en konsoll från tex usa kommer att kunna spela eu skivor, men man ska ju kunna ladda ner spel från nätet via PS3an ungefär som xboxen.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"