Köpa till minne till en Athlon XP 2400+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Dec 2001

Köpa till minne till en Athlon XP 2400+

Behöver lite minne till min XP 2400+. Har 256mb 400mhz PC3200 i den som jag kände mig tvungen att komplettera med en äldre sticka 256mb 266-mhz minne jag hade liggandes. Tänkte slänga det gamla minnet och fixa 256mb PC3200 till.

Det jag undrar är dels, är det värt att göra, dvs slöar det ner systemet att köra på det slöa minnet? Har faktiskt ingen koll på hur det påverkar FSB osv. Dels undrar jag om det spelar nån roll vilken CL minnet har som jag i så fall köper, det som sitter i är CL2.5, kvittar det om jag köper ett med CL2 eller CL3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trelleborg
Registrerad
Jul 2001

köp 2x512 istället finns ju billiga value minnen

eller om enbart surfar så köp hellre cas2 minnen.
du får bättre prestanda med mer ram än med låga cas2.
eller köp en 512?

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Dec 2001

Mjo vet att minnen är rätt billigt, men jag vill inte spendera för mycket pengar på minnen till en gammal dator, eftersom såna minnen inte går att använda om man ska köpa en ny dator med core 2 duo tex.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Apr 2003

Jag hade faktiskt inte dragit mig för det. Känner du att den är slö så släng i det. Sätt divier på minnena och kör på. Kör någe benchmarkprogg och se efter själv helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Dec 2001

Divier? Divider? Fattar inte.

Det kvittar om man kör symmetriska minnen väl? Alltså det kan lika gärna va 256+512?