Permalänk
Medlem

Kablar från frontpanelen?!?

Har införskaffat ett KN1 Lite Extreme moderkort och har problem med att kablarna som kommer från frontpanelen inte passar som de ska. Jag har kollat i moderkortsanvisningarna och har fått dit alla kablar utom "Power led". Problemet är att i datorn har den 3 "pinnar" men i anvisningarna är det bara 2 st sådana.

Hur gör man då, eller har jag kollat fel?

Tacksam för svar!
Mvh

Visa signatur

Danne

Permalänk
Medlem

det brukar finnas två stycken uttag på moderkortet. en med tre pinnar och en med två.

Power led är bara lampan som lyser när datorn är på så du kan strunta i den om du inte hittar kontakten. Den enda du behöver för att datorn ska starta är pin:en för startknappen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Om 3-pinnars power-led:en inte är utmarkerad så kan du istället leta efter en 5-pinnars uppsättning märkt keylock, 3-pinnars strömkontakten ska i sådana fall sitta på pinne 3-5 på denna om en sådan går att finna.

PS. det där moderkortet var verkligen budget ser jag nu. Extremt bantat med kontakter :/

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se