Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Seffle
Registrerad
Mar 2005

Kablar från frontpanelen?!?

Har införskaffat ett KN1 Lite Extreme moderkort och har problem med att kablarna som kommer från frontpanelen inte passar som de ska. Jag har kollat i moderkortsanvisningarna och har fått dit alla kablar utom "Power led". Problemet är att i datorn har den 3 "pinnar" men i anvisningarna är det bara 2 st sådana.

Hur gör man då, eller har jag kollat fel?

Tacksam för svar!
Mvh

Danne

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

det brukar finnas två stycken uttag på moderkortet. en med tre pinnar och en med två.

Power led är bara lampan som lyser när datorn är på så du kan strunta i den om du inte hittar kontakten. Den enda du behöver för att datorn ska starta är pin:en för startknappen.

"I live, I die, I live again!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2003

Om 3-pinnars power-led:en inte är utmarkerad så kan du istället leta efter en 5-pinnars uppsättning märkt keylock, 3-pinnars strömkontakten ska i sådana fall sitta på pinne 3-5 på denna om en sådan går att finna.

PS. det där moderkortet var verkligen budget ser jag nu. Extremt bantat med kontakter :/

.: Wks: CM Stacker|AMD64 x2 4400+@2700MHz|Asus A8N32-SLI Deluxe|4x512MB OCZ Rev2|Radeon X1900XTX|Samsung 203B|2xSS250GB(SATA)+2xWD200GB(SATA)|SB X-Fi FPS|MX1000, Z-5500, Vattenkyld|WinXP :.
.: Srv: AMD64 3000+(@2.2GHz)|Asus A8V-Deluxe|1024MB|GF2MX 64MB|Gentoo Linux(64-bit) :.