Permalänk
Medlem

Fel på datorn, kan inte starta?

Halloj alla sweclockare!

Har fått lite problem med datorn och tänkte höra med er om vad det kan vara för fel,tror personligen att det kan vara nåt med Nätagget eller Moderkortet..men är inte riktigt 100 % säker.

När jag skulle starta min dator idag så hände det ingenting när jag tröck på knappen..man hörde bara ett lågt pipande som verkar komma från Nätagget.När man håller in "På/Av" knappen så blir pipandet lite ljusare men det är fortfarande inget som händer.Ibland kan det pipa "lågt-ljust" och så blinkar lampan på moderkortet pulsvis.. Först trodde jag att det kunde vara nåt fel på Nätagget eftersom ingenting hände,men sen så såg jag på mitt headset och moderkortet att det får ström,så jag började tvivla. Vad tror ni? Vill ju få igång min älskling igen
Jag satt inte sist vid datorn så jag vet inte hur den blev avstängd,om min kompis stängde av den via Start menyn i Windows eller om han bara klickade på knappen eller om den stod på och sen bara dog..=/

Skulle hemskt gärna vilja ha allas hjälp och är evigt tacksam för alla tips,funderingar,lösningar och förslag!

Tackar på förhand!

/Kim aka Zoown

Permalänk

Tjaa.. kan nog vara lite vad som helst. Skulle väl rekomendera att kolla så att alla sladdar sitter i ordentligt först och främst (dra ut och sätta in igen), sedan kanske testa att cleara c-mos (dvs ta ut batteriet till moderkortet). Kan ju också testa att köra nätaggregatet mot en annan dator för att se att det inte är det som strular. Likadant kan du ju testa att stoppa in en annan dators nätaggregat mot moderkortet m.m för att se om den startar då.

Annars blir det väl till att testa att koppla ur hårddiskar och dvd för att se om den bootar upp då, kommer ju i alla fall till bios så att du vet att den inte är helt död.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]