Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

ABIT KN8 SLI problem

Hej, jag köpte nyss ett nytt moderkort och jag har problem med att starta datorn.
Jag har kopplat in alla sladdar och datorn går igång. Problemet är bara att skärmen inte lyser, lampan på skärmen blir orange och jag får ingen bild. Grafikkortet och monitorn fungerar med andra datorer så det borde inte vara det som är problemet (Jag har också testat att koppla bort ena grafikkortet och köra utan SLI, men det blir samma fel). Det kan vara någonting på moderkortet som jag har missat, men jag vet inte vad.
2 LED på moderkortet lyser grönt och en rött.
Någon som har en idé?
Jag misstänker att det har något med LED-kontakterna att göra.
Chassit är en Packard-Bell iPower 6670. Den har någon speciell adapter till pin-sakerna vilket gör att man inte kan ansluta varje pin separat.

Specs är:
6800GT
ABIT KN8 SLI
2x 1024 RAM
AMD 3700+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
strängnäs
Registrerad
Jan 2006

när du testade med 1 kort, hade du i det lilla extakortet(kommer inte ihåg namnet) då. är jumpern för sli rätt kopplad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Jo, jag har kopplat in ABIT Shadow Card när jag inte använder SLI. Jag hittar ingen speciell jumper för SLI i moderkortet eller i manualen?

Ingen som vet om Packard Bell har speciella LED-kontakter som bara fungerar på vissa moderkort? För jag kan inte se på kontakterna om de är ikopplade rätt.

Jag kan tillägga att Power-lampan inte lyser på framsidan av skalet, vilket borde betyda att LED-kontakterna är felkopplade.
Det jag undrar är om det finns nåt sätt att se vilka kontakter som ska vara till vilka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2004

står i manualen, sen hade jag sådan tur att mitt chassi hade en liten manual som visade vilken sladd som är vad mer ingående om ja inte minns fel

men ska stå i moderkortets manual, där såg jag de iaf har ju ett sånt moderkort så.

Har du testat att bara köra med 1 ram sticka i? och testat cleara cmos, efter att du tagit bort allt onödigt, som sli och 2 ram stickor... funkar det inte då så är nog modekortet paj va? iaf mina förslag.

Primära datorn: ASUS N56J + Samsung 840 EVO Series 250GB SSD|Tillbehör: Logitech Performance MX|Logitech Illuminated K810|2 x Externa diskar 7TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Båda strömanslutningarna?
Kontrollerade du distansernas placering innan du bytte moderkortet?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara