Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Thn
Registrerad
Maj 2003

ASUS A7V400-MX moderkort

Hej,

Har ett ASUS A7V400-MX moderkort. Processorn är en AMD 2500+, Grafikortet ett ATI radeon 9600se.

Jag har nyligen formaterat, och gått från Win 2k till win xp professional. Mitt problem är ljudet. Har 2 ljudkort, ett inbyggt och ett Soundblaster Live! 5.1

Inget utav dom fungerar! Har laddat hem drivrutiner till båda, utan att få det att fungera. Kopplade även ur soundblaster kortet för att se om det påverkade, men det var ingen skillnad. Drivrutinerna har jag laddat hem från tillverkarnas officiella hemsidor. Jag vet, moderkortet är rätt gammalt.

Drivrutinen till det inbyggda moderkortet heter AD1980, tillverkaren är soundmax . När jag försöker installera drivrutinen, kommer felmeddelandet "Det gick inte att hitta drivrutinen! Starta om datorn och kör installationsprogramet på nytt." Detta har jag gjort alldeles för många gånger nu, utan att det hjälpt.

På mitt soundblaster Live! 5.1 Digital, står det att den inte finner nåt soundblaster ljudkort alls. Skumt!

Kan det vara nån skum bios-inställning? Hur gör jag isåfall, för att kolla det? Har googlat som en tok, inte hittat något dock.

Tack!

/Mvh Benjamin.

Lod.does.it