Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Feb 2005

Förmodat moderkorts problem

Hejsan!

För tillfället e jag inte hundra på vad problemet är men ska försöka förklara så gott jag kan..

Problemet började för ca 2 veckor sedan. Jag hade iväg datorn på ett litet Lan me polaren o när jag kom hem fick jag helt plötsligt efter några timmars drift upp en bluescreen som jag aldrig sett förut. (hehe)

Datorn va iaf tvungen att startas om, efter det uppstog problemet mer o mer frekvent.

För tillfället har jag glömmt bort va det stog där men va någonting om MACHINE_CHECK_((Error)) eller nått liknanade. Inte Säker på slutet där men Machine_Check_ e jag säker på !!

Efter att jag formaterat C: så verkade det som problemet va löst (ett tag) Denna veckan kom det tillbaka igen, samt att hela datorn emellanåt låser sig helt o hållet. Mus, klocka, allt fryst. (Verkar! hända mer när datorn stressas mycket. tex, öppnar 2 program sammtidigt. Men låter jag den bara va så händer det iofs ändå.)

Och efter att starta om så stannar den ibland vid uppstarn, vid BIOS boot screenen.. Den radar då inte upp hårddiskar, CD-Roms o inte heller Ram-minne. Men, processorn känner den av. AMD Athlon 64 3500+ står det överst som vanligt.. Resettar man då så går den Ibland igång vilket fall som helst, in i windows o funkar ett tag. Nu har även tangentbordet dött.. Inte själva T-Bordet i sig, funkar i andra datorer. Men förmodligen kontakten i moderkortet då.

Så min Förmodan e då att det e nått hårdvaru fel me mitt Moderkort, tror ni detta kan stämma eller kan det va nått annat som jag inte tänkt på. Men låter iaf troligt. I så fall e det ju idé att byta ut detta snarast.

(Moderkort - MSI K8N Neo2-54G Platinum Edition)

Tackar för snabba svar !! // Jocke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Nov 2004

hehe har lika dant fel då o då har också samma specs som du verkardet som

dock inte bluescreen :/ dock fick ja de när en hårddisk började muppa sig så jag slängde ut den nu har jag inte blue screen utan att datorn e seg och att den "hackar" sig fram ibland

aja har lösningen nu iaf ny dator ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Feb 2005

Hmm tvivlar på att det är hårddisken eftersom den inte änns hinner rada upp Ram minnet innan, o varför skulle tangentbordet sluta fugera för det? hmm. När man väl kommer in i windows så funkar ju själva hårddisken fint (verkar det som) allt ligger kvar på o så. Har 2 st installerade btw.