vid Uppdatering av bios så dör nätverkskortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gggggggggg
Registrerad
Dec 2003

vid Uppdatering av bios så dör nätverkskortet

Hej när jag ska uppdatera min bios till senaste version på mitt EP-8KDA7I (http://www.epox.com.tw/eng/products_content.php?ps=353),
från version 05.11.10 till 06.05.02 så lägger det inbyggda nätverkskortet alltid av, har säkert testat en 15 gånger och samma sak varje gång...

Har testat att flasha från windows med automatisk flashning +manuell, har även testat i bios, har följt hur många guider som helst, resetta clrmos tillräkligt med gånger men som sagt samma sak varje gång..
Laddat deafault settings och safemode settings i bios..

Flashningen lyckas varje gång, står att det blir ny version, windows hittar nätverkskortet men när jag kollar status ikonen för mitt nätverk så tar jag inte emot några paket, har testat formatera datorn nyaste drivisar.

Jag har haft den nyaste versionen en gång inlaggd men bytte till en gammlare för att jag hade en bootscreen inlagd i den versionen. och sen när jag skulle flasha tillbaka så har ja inte lyckats göra det utan att lankortet inte funkar.

Har testat med olika lan kablar, testat mot en annan dator i stället för internet funka inge bättre.
Har testat med både manuell och automatisk ip ident..