Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Problem med drivisar till k8n neo2

Hej allesammans

jag försöker fixa en polares dator men den vägrar installera drivrutiner till moderkortet, utan drivisarna så funkar datorn perfekt kan spela hl2 surfa göra allt men så fort jag installerar drivisarna både de nya från nvidia eller från msi så får jag artefakter samt kan inte komma in i windows.

har testat grafikkortet i min dator och det är inga problem alls. kör windows sp2 me alla uppdateringar och krux. om jag bara väljer installera nätverkskortet från nvidia drivisarna vägrar den ens hitta nätverkskortet, har suttit i 8 timmar o inte kunnat lösa problemet formaterat om ca 6 gånger blir samma sak varje gång. fear tex installeras men så fort jag ska spela får jag upp att det utfört en förbjuden åtgärd och måste avslutas.

har nyaste bios från live update,nyaste catalyst control center. riggen är en

Amd 3200+ ocklockad
2gbram 4x512 kingston ddr pc3200 har testat o köra me 512mb 1024,1536 me alla olika stickor,
200gb maxtor ide
saphire ati 850xt ocklockat
msi k8n neo2

kan det vara fel på själva moderkortet?
skulle uppskatta all hjälp jag kunde få

mvh

albizona

Intel I7 4790K @ 4.6Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 1080 Strix | Samsung 960 EVO 500gb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |