Permalänk
Medlem

är det svårt ?

är det svårt att få bort den gammla prossesorn och sätta dit en ny på
socket 939 3500+ till någon x2 64
om det finns att få tag i det värkar bara bli svårare o svårare att få tag i
vågar man liksom dra rättupp eller ska man benda med skruvmeilsel
den sitter ju med någon pasta man vill ju inte få med hela socketen

Permalänk
Medlem

Först... stänger du av datorn och drar ur strömsladden. Be också till eventuella husgudar och tafsa på elementen för att slippa statisk elektricitet.

Sen öppnar du datorlådan.

Sen tar du bort kylflänsen.

Sen lyfter du den lilla spaken på sockeln så att den står rätt upp rakt från moderkortet.

Sen tar du försiktigt i processorns kanter och drar snällt ut den. Det ska inte finnas något motstånd.

En överkurs blir att torka av processorn innan man tar ut den så man slipper kladd på fingrarna.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

den är boxed och sitter ju med någon pasta

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem... efter att du har lossat på spärren som håller fast kylaren snurra försiktigt på kylaren så borde den lossna. I annat fall får du värma med en värmepistol lite försiktigt.

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: Intel 13700kf @ 6.1GHz, ASUS PRIME Z690-A , 2x16GB 6000MHz DDR5 HyperX, 2x 1TB SN850 i RAID0, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

var försiktig om du måste ta bort kylaren, jag höll på att paja min processor då jag skulle göra det då jag böjde pinnarna på undersidan av den men som tur var lyckades jag böja dem tillrätta.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w