Permalänk

Wii VS xbox360

Har bestämt mig att unna mig en spelkonsol, men har lite svårt att bestämma mig mellan Wii och xbox360.

Säg precis vad ni tycker om varje, jämför gärna mellan dom om ni har testat båda. Behöver all hjälp jag kan få, kan verkligen inte bestämma mig.

Visa signatur

Oscar the tegni

Permalänk

För mig är förstahandsvalet lätt Wii. Man kanske kan tycka att releasespelen är lite för tunna men sanningen är att 360n inte lyckats kräma ut särskilt många bra spel på hela året den funnits ute. Zelda gör valet ännu enklare, världens bästa spelserie utökas med vad många tycker är det bätsa spelet i serien.

Jag köper möjligtvis 360n när assasins creed släpps.

Permalänk

ahh,jisses,dont say that "säg precis vad ni tycker"

Wii fanboys VS xbox360 fanboys.
round 1
FIGHT...

men för att svara så opartiskt som möjligt på frågan,har ej lirat på Wii så jag kan ej uttala mej om den,men xbox levererar mycket gott kan jag lova.
det bästa vore ju om du kunde testa dom båda konsollerna innan du köper.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Xbox360 har bättre grafik men Wii kan vara roligare att spela. Förmodligen så är det en bättre upplevelse med Wii än 360. Men det är bara du som kan avgöra vilka faktorer som ska avgöra valet. Båda konsoller är riktigt bra men dom ger 2 olika saker.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Go for the Games! Kolla runt vad som finns nu och vad som planeras och vad du prioriterar, grafik eller innovation. om man nu kan säga så. Lirar du mycket pc kan ju wii vara ett schysst brake med lite annorlunda spel. till 360 kommer nog mycket pc konverteringar wii har nog lite anorlundare spel

Permalänk
Medlem

360 har ju varit ute i något år, så det finns ju rätt mycket spel ute redan, den har ju klart bäst prestanda av de två.

Wii har inte alls samma råstyrka, men har sina annorlunda handkontroller, och spel som i hög utsträckning bygger kring just dessa. Konsollen är alldeles nysläppt så spelutbudet är mer begränsat än så länge. (Om det spelar någon roll för dig så spelar den väl alla Gamecube-spel från originalkasetterna utan knussel också.)

Det är väl så att man helt enkelt får känna efter vad man själv prioriterar.
Wii är ju mer innovativ, 360 är mer i linje med hur spelkonsoller "alltid varit" men med den senaste generationens grafik och prestanda.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag väljer 360 pga av spelen och prestandan. Visst, det är säkert kul att stå och vifta med en kontroll i några timmar, men man tröttnar nog.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

wii känns som lite mer "partyspel", gärna fler personer.
Inte lika tung vikt på grafiken utan mer "ha skoj" framför tv'n.

360 lägger lite mer tyngd på teknik, grafik, onlinemöjligheter mm.

Det är den uppfattningen jag har.

Bör tilläggas att jag äger 360 samt planerar att köpa både wii och PS3.
Så jag har inte sågat någon utav dom, alla kommer ge mig nöje på sitt lilla sätt

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ahh,jisses,dont say that "säg precis vad ni tycker"

Wii fanboys VS xbox360 fanboys.
round 1
FIGHT...

men för att svara så opartiskt som möjligt på frågan,har ej lirat på Wii så jag kan ej uttala mej om den,men xbox levererar mycket gott kan jag lova.
det bästa vore ju om du kunde testa dom båda konsollerna innan du köper.

Exakt vad har Xbox360 levererat? Gears Of War? Dead Rising? EAspel till förbannelse?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk

Jag var länge en wii-fanboy tills recensionerna på wii-spel började dyka upp på internet. Det enda spelet som är värt att skaffa till Wii i nuläget är i min mening Zelda: Twilight Princess. Till 360 finns det en hel drös med bra spel, som även är snygga att se på. Nä, för min del blir det en 360 nån gång efter jul.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MandrillHaren
Jag var länge en wii-fanboy tills recensionerna på wii-spel började dyka upp på internet. Det enda spelet som är värt att skaffa till Wii i nuläget är i min mening Zelda: Twilight Princess. Till 360 finns det en hel drös med bra spel, som även är snygga att se på. Nä, för min del blir det en 360 nån gång efter jul.

Berätta för mig, vilka är dessa fantastiska spel? Jag har hittills sett 1. Jag säger inte att det inte finns fler, så jag ber dig att upplysa mig. Vilka fler finns det?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Köp Wii nu, och PS3 sen, så får du det bästa ur två världar...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fredag, det finns tre världar att få det bästa ur

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Till 360 skulle jag säga att det (enligt mig och så långt som jag vet) 4 spel jag verkligen vill ha.
1. Gears of War
2. Dead Rising
3. Den där GTA-wannabeen som jag inte minns namnet på (Saints Row var det)
4. Gotham Racing 3

Sen kommer det några jag vill ha när dom kommer (förmodligen iaf)
1. Halo 3
2. Lost planet
Kan vara några jag inte kommer på nu, vet att det kommer ett par japanska rollspel nån gång som jag inte vet så mycket om.

Enligt mig så har Wii för tillfället bara Zelda som är värt att nämnas, men frågan är om det inte jämnar ut sig ganska bra.

Lite åsikter från mig, hoppas det hjälper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Berätta för mig, vilka är dessa fantastiska spel? Jag har hittills sett 1. Jag säger inte att det inte finns fler, så jag ber dig att upplysa mig. Vilka fler finns det?

mjaa saints row, gears of war, dead rising och fight night3 drog jag ur minnet sådär spontant.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

sen igår finns det faktiskt kanske en anledning att fundera på en box om man står ut oväsnet.

Pina en Vivata. (nån som köpt?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
sen igår finns det faktiskt en anledning att fundera på en box om man står ut oväsnet.

Pina en Vivata. (nån som köpt?)

Menar du Viva Piñata månntro ?

Men nej, jag har inte testat det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Exakt vad har Xbox360 levererat? Gears Of War? Dead Rising? EAspel till förbannelse?

nämde jag nått om spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Menar du Viva Piñata månntro ?

Men nej, jag har inte testat det.

ja, tänkte bara vara lite vitsig med tanke djurens normala funktion.

skitlänk att inte funka! nu då: ..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nämde jag nått om spel?

"... men xbox levererar mycket gott kan jag lova." Har jag tolkat det fel när jag antar att du menade spel?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
"... men xbox levererar mycket gott kan jag lova." Har jag tolkat det fel när jag antar att du menade spel?

ja

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Köp Wii nu, och PS3 sen, så får du det bästa ur två världar...

Eller köp 360 nu och Wii sen, få det bästa av två världar för samma pris som den trejde!

Permalänk

Hahaha, den var mycket lustig ^^

Jag har börjat fundera på konsoll nu jag med som du, fast vet inte om det ska va Wii eller 360. Wii's kontroller är tuffa men de kan bli tråkiga rätt snabbt plus att utvecklare har en ursäkt att göra dåliga, simpla spel. "The game maybe sucks but... YOU CONTROL BY MOVING YOUR ARMS!"

PS3 är så inihelvete dyr så den skiter jag i att ens fundera över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
ja

Så vad var det du menade?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Wii kan jag tänka mig att köpa för att få spela Zelda och Metroid Prime 3. En 360 för att få spela lite skön coop... Gears of War och Rainbow Six: Vegas.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

att säga att man skroter ps3 pga priset känns lite skevt enligt mig, jag t.ex tänker inskaffa båda ps3 och wii för att "FINAL FANTASY... =).. och för wii blir det självklart zelda, metriod och det nya rayman spelet som verkar näst intill hur bra som helst.. =D... men det är juh självklart upp till var och en... men om jag skulle välja mellan just wii och xbox360 skulle det utan tvekan bli wii varje dag i veckan, visst.... gears of war och några få andra spel till 360 får en att ha en spelupplevelse orgasm men tror att wii vinner i slutet... pga. gamla nintento (och
diverse klassiker som man kan ladda hem) samt kontrollen,

ursäktar för alla stavfel då man har druckit lite och inte ha ork att kolla allt =D

Permalänk
Avstängd

Vifta med händerna kan jag göra medans jag hoppar hopprep, lika roligt med Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Så vad var det du menade?

Snabbt svar från min sida.
Dom har tagit Xbox Live till nya höjder, det är verkligen ett bra online system dom har nu så man kan få test spela spelen innan man köper dom bla.
Du kan se på film genom den om du kopplar ihop den med windows XP MCE/Vista Ultimate eller se på vanliga DVD filmer (inte så hippt men).
Lite snabbt bara.

När jag slår på min 360 scoutar jag alltid live efter nya trailers eller demos på spel.
Ser vilka polare som är online på live och vad dom spelar.

Åter till topicen.

Går efter vilka spel du tycker om och inte hur maskinen ser ut eller låter.

T.ex 360 för mig har mer spel jag tycker om (Gears of war, Dead rising, Halo, Lost Planet m.m.)
Wii levereras inte med något spel jag vill ha, Zelda är ingen serie jag tycker om och Mario dog när dom gjorde Mario64.
som sagt, gå efter spelen.

Jag kommer nog äga alla 3 konsolerna i slut ändan.
Kommer köpa PS3 när den gått ner i pris eller så, lika så med Wii (så jävla dyra extra tillbehör till den, nästan 800kr för en extra remote med chucka).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Eller köp 360 nu och Wii sen, få det bästa av två världar för samma pris som den trejde!

Det där är missvisande.

MS tar betalt för Live. De tar betalt för HD-DVD. De tar betalt för wifi.

Om du ska rusta upp en 360 så den ens kommer i närheten av PS3:s premium och räkna in 6 års spelande, så får du betala mer än en Wiistation 3.

För att gå ontopic.
Köp den senaste. 360 är så 2005, dessutom luktar(*) den...

(*)Låter högt, har externt nätagg, spelen hackar(dålig fps) och den är dyrast denna generation om man jämför deras funktioner och tjänster rättvist. Kontrollen är dessutom obekväm och utdaterad. Spelen undviker jag att prata om, då varken Wii eller 360 har nått vidare utbud...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Beror på om du gillar Zelda tillräckligt mycket eller inte För mig personligen är det det enda spelet till Wii som är någorlunda intressant. Visst man får med Wii-sports vilket är kul ett tag, men vad finns bakom det förutom Zelda? Ingenting tycks det :/

360 har ju däremot varit ute i ett år nu och det finns en hel del roliga spel till den nu och ännu fler är på gång. Så måste du inte lira Zelda omedelbums så skulle jag nog vänta med en Wii tills lite bättre spel kommer ut, som Metroid Prime tex

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans