Permalänk
Medlem

Permanent processortilldelning?

Jag har en X2 processor och vissa spel gillar inte dubbla kärnor, så då går jag in i aktivitetshanteraren och väljer 1 cpu på de applikationer som strular med dual. Men, när jag startar om datorn så står dom på dubbla cpu igen och det börjar bli lite drygt att gå in där o ändra hela tiden. Så kan man göra en processortilldelning till en viss applikation permanent?

Permalänk

Det borde gå att lägga in i genvägen till programmet, jag vet att det ska gå att ställa in vilken prioritet ett program ska startas med på så sätt, är nog inte omöjligt att ställa in processortilldelning också.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Re: Permanent processortilldelning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaYFly
Jag har en X2 processor och vissa spel gillar inte dubbla kärnor, så då går jag in i aktivitetshanteraren och väljer 1 cpu på de applikationer som strular med dual. Men, när jag startar om datorn så står dom på dubbla cpu igen och det börjar bli lite drygt att gå in där o ändra hela tiden. Så kan man göra en processortilldelning till en viss applikation permanent?

Använd programmet WinlauncherXP. Men du måste starta spelet genom det programmet. Jag själv använder det. Det är inte alls krångligt att lära sig det.

Länk finns i min sign.

Permalänk
Medlem

Ok tack det kan ju vara bra att använda. Men nu har jag löst problemet som det verkar. Jag laddade ner AMD Dual-Core Optimizer från amd.com och efter det så verkar problemen ha försvunnit Ska dock kolla upp WinLauncherXP oxå.