Permalänk
Medlem

Raid drivrutiner för xp installation

Hej
Har raidat mina 2 hdds nu och vill installera om Windows XP.
Har ett Asus m2n-e moderkort, och med på support CDn finns möjligheten att göra raid drivisarna till en Floppy. Men nu är problemet att jag tror det är 2006 och floppy har jag skrotat för längesen... Finns det nåt sätt att skaffa drivarna till ett flash-minne eller bränna på cd eller nåt?

/peace Adde

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem

Tror inte Win accepterar ngt annat än 1.44 för externa drivisar vid installationen?!

Visa signatur

1. I7-2600K@3.4, 8GB DDR3, Corsair SSD GT 120GB, 2xIntel 120 SSD, 1xGTX580
2. E8400@4.23,4GB Corsair PC8500,1xG2 SSD 80GB,2x150GB Raptor@RAID0,HD4870

Permalänk

2006 eller inte... Du måste ha en floppy för att installera drivarna till ditt RAID-kort.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Avstängd

Det är en allmän felbedömning att man inte behöver floppy längre. Eller åtminstone att den inte gör livet väldigt mycket lättare i somliga fall.

Permalänk
Medlem

blä nu har man ju andra viktigare saker som kortläsare i sin 3,5 plats.
Men nu fick ja tag i en xp med inbyggt raid-stöd verkar det som. För den hittar disken men när ja trycker att han ska installera på den så står det att det ej är en xp-kompatibel partition, även fast ja tar bort den o skapar om den där.

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'