tjut när jag scrollar och vid 3dmark05 och 06 registrering

Permalänk
Medlem

tjut när jag scrollar och vid 3dmark05 och 06 registrering

Hejsan,
tror ja lokaliserat var "tjutet" kommer ifrån, tror det är nordbryggan/sydbryggan? (storkylfläns till vänster om cpun) som låter, eller så är det cpun (dom sitter för nära varran för att man helt ska uppfatta vilken som låter).

Vet ni vad man kan göra för att få bort oljudet? Och kan det verkligen vara det som låter?

Tror det är när jag klockar ljudet uppstår. Är inte helt säker men väldigt jobbigt att det finns där ibland.

Tacksam för kunnigt svar, MVH///Flamur!

EDIT: märkte nyss att det tjuter när jag packar upp filer också.

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag hade också sådana ljud på en tidigare dator och jag kom fram till att det var grafikkortet på min som lät när jag scrollade på nätet osv.

Visa signatur

MVH: chrilleh
Antec 1200| Asus Maximus III Formula| Intel i5-760 2.8GHZ@4.07GHZ| ASUS Geforce GTX 480 1536MB| Kingston HyperX 4x2GB DDR3 1600MHz | Corsair Force 120GB SSD| Corceair Nova 64GB SSD| WD 2TB SATAII| Seagate FreeAgent Goflex 1TB Extern| Samsung Syncmaster 2333SW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrilleh
Jag hade också sådana ljud på en tidigare dator och jag kom fram till att det var grafikkortet på min som lät när jag scrollade på nätet osv.

tack för svaret chrilleh, ja har också varit med om att det är graffet. Men denna gång är jag väldigt säker på att tjutet kommer högre upp på moderkortet än från grafitkorterna.

Ingen som har några förslag så jag kan testa få bort ljudet? finns det ingen som haft problem med tjut från nån annan komponent än grafikkortet?

snälla hjälp

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem med spolar på moderkortet som tjutit och haft sig. Löstes genom att värmelimma dom.

Visa signatur

Happy Face!