för experterna :) [2 st Twinmos 512 MB CL 2,5 + Samsung 512 MB CL3?]

Permalänk
Medlem

för experterna :) [2 st Twinmos 512 MB CL 2,5 + Samsung 512 MB CL3?]

jag har för tillfället 2x twinmos 512mb cl 2,5 o i min hand har jag ett samsung 512mb cl3. vad händer om jag stoppar i detta minne i min maskin???

mvh. micke

Ämnesraden redigerad av Kanel.
§ 3.1 Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har det inställt på CL3 i bios så fungerar det nog bra och du har 1536 MB ram. Med CL2 kanske eller kanske inte samsungminnet fungerar (och kan ge instabilitet).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

dina twinmos kommer köras med cl3 = prestandaförlust

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

Dual channel stängs av om du har dte idag.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

det viktigast som händer är väl att du då ha 1,5gb ram, resterande av vad som händer är relativt onödigt att veta så länge allt funkar

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

Det kan hända att du får problem med Twinmos-minnena om det är Speed premium med BH5 chip. De verkar inte gilla CL3. Så om den krånglar så vet du vad det kan vara.