Permalänk
Medlem

Detta är ju inte sant..

Helt plötsligt för en vecka sen så hände ingenting när jag tryckte på powerknappen, datorn har fungerat i 1 år. Har nu köpt ett nytt moderkort, och det funkade FORTFARANDE inte! Det skumma är att jag tog ut atx-kontakten och satte ett gem mellan PWR och GRND, och det startar. Satte tillbaka atx-kontakten i moderkortet och gjorde samma sak, och då bootade det! Förstår inte vart felet sitter..?! Kan ju inte ha ett gem i datorn och sätta på genom nätaggsswitchen hela tiden.. Snälla någon hjälp mig!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Det kanske är så enkelt att det är powerknappen som är trasig så att vare sig det gamla eller det nya moderkortet får reda på att du tryckt in den?

Permalänk
Medlem

Fel ATX standard ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Njaa powerknappen är det nog inget fel på. Har prövat med skruvmejsel och jumper på PWR SW stiften, inget händer.. Det är en 20pin kontakt från psu, men 24pin i mitt A8N SLI DELUXE. Men det gör väl inget?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd

kolla så kontakten sitter i väggen

Permalänk
Medlem

Tack Danne! Tänk att lösningen var så lätt!

Närå, idag var jag och köpte ett nytt nätagg, och nu funkar kära bettan igen! Antec ska få sig en omgång för deras Sonata-psu...

En vecka utan dator är inte att leka med...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

är det bara jag som uppmärksammat att antecs kvalite har verkat sjunka lite de senaste åren, hade problem med mitt oxå, fast väldigt skumt att den hakade sig när windows skulle starta, fast laddnings grejjen rörde sig därnere så det verkade som den laddade windows endå, bytte till tagan och sen dess har det fungerat prima

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.