Wii kablar till TV'n

Permalänk
Medlem

Wii kablar till TV'n

Skall få min wii om inte allt för länge (hoppas jag) och undrar, vilken är den bästa kabeln man kan använda till TV'n? Jag har en LCD HDTV. Nu behöver jag inte den absolut dyraste kabeln plätterad med guld och diamanter om man säger så, utan undrar bara vilken är den bästa standarden så att säga. Jag tvivlar väl på att wii har HDMI kablar som PS3? Tips och länkar vore underbart gubbar!

Tack ska ni ha

MVH

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Kabel: Wii Komponent Kabel
Släpps: 19:th december

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Permalänk

Blir det mycket skillnad på med vanlig TV? Dvs. inte LCD/plasma.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denzillah
Blir det mycket skillnad på med vanlig TV? Dvs. inte LCD/plasma.

Saxat från webhallen:
"Please note that your TV must be a high-definition TV (HDTV) or enhanced-definition TV (EDTV) to view 480p output. You will also be required to change your Wii settings from Standard TV (480i) to EDTV/HDTV to view 480p."

Permalänk

Du brukar inte kunna koppla komponentkablar till en vanlig CRT-tv.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Fan va gött! Tack ska ni ha gubbar!

MVH
Slim

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Nu finns det ju runt 5 st olika komponentkablar ute och jag undrar vilken som ger bäst bild och vilken som är värd att köpa. Sen undrar jag också hur stor skillnaden blir med en komponentkabel jämfört med den som följer med konsolen.