Nätpoker under linux [vilka klienter fungerar?]

Permalänk

Nätpoker under linux [vilka klienter fungerar?]

Blev sugen på att testa nätpoker, finns det några klienter som fungerar bra under wine eller rentav är native? Allmänna rekommendationer om var man borde regga sig är också välkommet.

Permalänk
Medlem

pok3d (eller poker3d som den heter ibland) är opensource pokerclient som man kan använda för att spela mot sina kompisar. Snygg och ganska trevlig dock så hade den väldigt många deps :S

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

www3.pokerroom.com går att köra genom browsern, och fungerar i gnu/linux-system
även http://se.hollywoodpoker.com har en bild på tux på sin hemsida, och fungerar i linux,
och med lite god vilja så fungerar www.ultimatebet.com att köra genom wine.

Permalänk
Hedersmedlem

Trams rensat, FjäskarN är inte välkommen i den här tråden fortsättningsvis.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

B2B-nätverket har en browser-klient som funkar utmärkt

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Och lika så OnGame-nätverket, deras Java-klient funkar iaf fint i OS X, jag ser inte varför den inte ska fungera lika bra i Linux.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

SimbaPoker har en linux klient om jag inte missminner mig...

Edit. Kan nu upplysa om att Simbapokers klient funkar. Har doch bara startat den, har inte hunnit testa att spela. Lite få användare än så länge, men så många som möjligt hoppas jag kan registrera sig så kan vi ta en liten swec runda med äran som pris