länkar från forumet till forumet

Permalänk
Medlem

länkar från forumet till forumet

eller länkar till forumet från forumet ?

orsak och verkan...

Jag besöker Swec, inloggad som vanligt, läser av olika nya poster och följer en länk i forumet (i en användares signatur)

Länken öppnas i ett nytt fönster och då dyker intelliTXT upp och efter en snabb titt i övre högra hörnet ser jag att jag inte är inloggad
(vilket jag fortfarande är eftersom det andra fönstret ligger kvar bakom)

Detta tycks vara ett sessions/cookie och/eller databasrelaterat problem

Det finns ingen kontroll om man redan är inloggad eller inte eftersom det nya fönstret öppnas med användare icke inloggad

En enkel IFsats borde lösa problemet...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Problemet ligger väl i att du kanske besöker http://www.sweclockers.com och jag besöker http://sweclockers.se. Om du då går in på en länk i min signatur där det står .se, eller utan www så är du inte inloggad på den sidan.'

Det är väl ett sessions-problem tror jag. Enklaste sättet att lösa det på är väl att i index-sidan kolla om man har gått in på .se och vidarebefodra till .com.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

kom på en sak till... om det är så som du skriver ovan - är det inte ett DNS-problem ??

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

DeaN: jag går alltid in på *.se men blir ju på en gång automatiskt redirectad till *.com

Edit: men för mig är dte inga problem att öppna nya fönster(för mig flickar FireFox) skriver bla. just nu i en ny flik utan problem.

brukar inte detta vara ett cookie fel, att du inte tillåter cookies att sparas som då lagrar datan så att du ör inloggad hela tiden?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte_Lind
DeaN: jag går alltid in på *.se men blir ju på en gång automatiskt redirectad till *.com

Edit: men för mig är dte inga problem att öppna nya fönster(för mig flickar FireFox) skriver bla. just nu i en ny flik utan problem.

brukar inte detta vara ett cookie fel, att du inte tillåter cookies att sparas som då lagrar datan så att du ör inloggad hela tiden?

La märke till det nu också. .se vidarebefodras direkt till www.sweclockers.com men det är skillnad på www.sweclockers.com och sweclockers.com.

Jag får en hel del besök på min sida från användare som klickar på länken i min signatur och får då en "från-länk" dvs vilken sida dom klickade på länken. Om någon har loggat in på sweclockers.com så blir jag automatiskt utloggad när jag besöker den sidan. Om jag lägger till ett www framför så är jag inloggad igen.

Det går självklart att vara inloggad på båda "sidorna" så slipper man problemet. Jag tillåter cookies men problemet är ju att jag inte har någon cookie från sweclockers.com utan bara från www.sweclockers.com. Och det är skillnad.

Gör ett eget test genom att ha 2 tabbar uppe, en med www.sweclockers.com och en utan www. Logga ut på någon av sidorna så kommer du att vara utloggad på den ena och inloggad på den andra.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"