AdiumX -Fråga ang. bakgrund

Permalänk
Medlem

AdiumX -Fråga ang. bakgrund

Hallå!

Har läst igenom lite trådar nu ang. hur man får bakgrunden i Adium att bli helt transparent/försvinna helt.
Jag har förstått så mycket som att man ska redigera Appearance.plist i en texteditor men när jag öppnar den filen så innehåller den inte det som många påstår att det ska.

bplist00× _Horizontal WidthYDock Icon_Status Icon Pack_List Theme Name_List Layout Name\Window Style^Window OpacityˆoAdiumy Macbook White  Green]colored-boxesUglass"=LÌÍ*4GYlyˆŠÅÓÙÛà

Detta är vad min fil innehåller och jag ser inte riktigt vad det är jag ska ändra, så nu frågar jag er

Tack på förhand!

-Fredrik

Visa signatur

FREDRiK | Skaffa Firefox samt Thunderbird - www.mozilla.org

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla envisas att vilja använda en texteditor :S Alla .plist-filer är för mig associerade med "Property List Editor" som standard, mycket trevlig editor som följer med OS X, kör där istället:

Permalänk
Hedersmedlem

Property list editor ingår i XCode Tools tror jag, så om man inte har de installerade (det följer med på OS X Install-DVDn) så har man nog inte den editorn heller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Property list editor ingår i XCode Tools tror jag, så om man inte har de installerade (det följer med på OS X Install-DVDn) så har man nog inte den editorn heller.

Ah, där ser man! Det förklarar onekligen saken