Permalänk
Medlem

Beryl OCH Compiz

Jag har sen ett tag tillbaks Beryl installerat men det är tämligen buggigt och jag kan t.ex. inte ändra storleken på fönster vilket är ganska irriterande. Jag har tidigare kört compiz vilket jag upplevde som mycket stabilare och skulle vilja gå över till det.

Nu till saken; jag har alltså AIXGL och Beryl installerade i ubuntu 6.10 enligt http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#How_to_install_Beryl....

men jag skulle nu vilja ha compiz istället. Som jag har förstått det så kräver Compiz att man kör Xgl och inte aixgl. Om jag nu följer denna guide http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#How_to_install_Xgl.2F...
och installerar compiz + Xgl så har jag ju massa AIXGL-saker enablade i xorg.conf och massa strö-paket till ingen nytta. Gör det nånting? är de ivägen på nåt sätt och är det värt besväret att ta bort dem och isåfall hur?

Permalänk
Medlem

compiz skall funka med aixgl utan problem vad jag förstår. Testa att bara installera compiz

Permalänk
Medlem

tänkte ge mig på det där ikväll... tror jag ska testa beryl först.

Permalänk
Medlem

För mig funkar AIXGL och Compiz perfekt.

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att starta compiz med compiz-aixgl.

BTW. Är det någon som har testat compiz-nvidia? Får random lockups hela tiden, är det ostabilt eller är jag kass? (gentoo x86_64)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Tänk bara på att starta compiz med compiz-aixgl.

BTW. Är det någon som har testat compiz-nvidia? Får random lockups hela tiden, är det ostabilt eller är jag kass? (gentoo x86_64)

ingetdera ..vad jag vet.

hade inga större problem än vanligt när körde den kombinationen iaf, men om det där betyder 64-bitar så kanske..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ingetdera ..vad jag vet.

hade inga större problem än vanligt när körde den kombinationen iaf, men om det där betyder 64-bitar så kanske..

Efter att ha läst på lite så verkar det som om minnes-allokeringen är lite dålig i nvidia-drivers (bättre med aiglx) och om man kör 64-bitars (vilket det betyde) så blir det en dålig kombo.. :/