MacWorld 2007 - här kör vi gagget

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Haha, isf ska du nog läsa på lite nya uppgifter och få lite verklighetsuppfattning.

Gå in på prisjakt.nu och kollar hur många plasmor du hittar med 1024x768, jag hittade 6st, tycker inte det är vad jag kallar "de flesta plasmor".

Är det någon som ska läsa på är det du.

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v369

63 är det, fler än någon annan upplösning.
Visst finns det en hel del med högre upplösning, men det är 50" och över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
http://prisjakt.nu/kategori.php?k=v369

63 är det, fler än någon annan upplösning.
Visst finns det en hel del med högre upplösning, men det är 50" och över.

Kollade igen och visst var var det 63 nu, måste kollat på något galet.

Sen fanns det dessutom 66 PlasmaTVs med 1366x768 så mest av 1024x768 finns det inte.

Men visst, jag hade lika mycket fel som jag hade rätt egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Nice. Vänta till MacWorld då, så får du väl se

haha, ja, men det fråntar inte att alla de saker du skriver så säkert, igentligen bara är rykten som kommer från analytiker som inte jobbar på apple. sen om de har rätt eller inte är en annan femma. det betyder absolut inte att de jobbar på apple. i så fall äre ju konstigt att mobilen inte skulle komma förän nu, då det snackats i snart ett år om att "på nästa mässa kommer den" o sen gör den inte det.

några av de sakerna du nämnt kommer säkert, men det är ju mer pga. att du nämnt massa saker som skulle kunna komma, och en dle saker osm är rätt säkert att de kommer, så som iTV osv.

komemr garanterat kunna skratta åt nått du nämnt o som inte kommer, me tanke på hur mycket du i stort sett lovat :D:D

hade du inte nån superide som skulle revolutionera marknaden oxå? hur gick det med den?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Hehe. Antar att du skojjade där, men om inte: självklart kommer dom inte gå över till IBM. Det finns en anledning förutom speed till varför man gått över till intel: kompatibilitet med windows. det är mycket viktigare för Apple än vad prestanda är. Kompatibilitet med windows innebär att fler personer vågar hoppa på mac-fartyget. Dessutom så innebär inte 6ghz PPC6 att PPC6 behöver va så extremt mycket snabbare än t.ex. Core 2 Duo. Hz är inte den avgörande faktorn. PPC6 är förmodligen en mycket klenare arkitektur än vad C2D är.

Skojjar, nja. De har redan en plattform som funkar för powerPC så man skulle alltid kunna hoppas :). Sedan är ppc snabbare än x86 familjen så den borde vara snabbare än Core 2 Duo (kraftfullare arkitektur). Dock så finns det allt för många orsaker för att de inte skulle släppa sådana datorer igen :/

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Jag vill se en ny mac mini ppc med dubbel dvi-utgång, men det är högst osannolikt. En billigare mac pro vore också intressant.

Självklart hoppas man på en ny telefon från apple. Duktigt trött på min k800 med dess kassa mjukvara.

Det blir väl som vanligt: förändringar i itunes music store som nu säkert kommer innefatta video (dock endast för den amerikanska marknaden, så klart). Vi borde väl även få se lite nya features i leopard nu när vista är här.

Permalänk
Medlem

Det rapporteras att "hans Steveighet" är väldigt upprymd över vad han har att presentera och att han inviterat ett antal av sina bästa vänner att ta del av det han är så exalterad över

Vad kan det månne vara? iTV? iPhone? iCube? iResign?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Det rapporteras att "hans Steveighet" är väldigt upprymd över vad han har att presentera och att han inviterat ett antal av sina bästa vänner att ta del av det han är så exalterad över

Vad kan det månne vara? iTV? iPhone? iCube? iResign?

Haha, "iResign".

Men både iTv och "iphone" har dom ju visat upp på tidigare expos, så något nytt vill jag gärna se.

När och vart kan man titta på expot?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Haha, "iResign".

Men både iTv och "iphone" har dom ju visat upp på tidigare expos, så något nytt vill jag gärna se.

När och vart kan man titta på expot?

iPhone har väl ändå inte visats upp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
iPhone har väl ändå inte visats upp?

Kolla genom del ett så ser du. Det är motorola som står för tillverkningen.

http://www.apple.com/quicktime/qtv/specialevent05/

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Kolla genom del ett så ser du. Det är motorola som står för tillverkningen.

http://www.apple.com/quicktime/qtv/specialevent05/

Det är ju bara en Motorola ROKR, en sketen telefon med "iTunes" i? Det är ju inte alls samma sak.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lappa
Kolla genom del ett så ser du. Det är motorola som står för tillverkningen.

http://www.apple.com/quicktime/qtv/specialevent05/

Det där är en itunes-kompatibel telefon...inte den så kallade "iPhone"...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Skojjar, nja. De har redan en plattform som funkar för powerPC så man skulle alltid kunna hoppas :). Sedan är ppc snabbare än x86 familjen så den borde vara snabbare än Core 2 Duo (kraftfullare arkitektur). Dock så finns det allt för många orsaker för att de inte skulle släppa sådana datorer igen :/

Okej. Men nu är ju inte C2D x86, så det har la inget med nånting att göra? Det är x64.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Okej. Men nu är ju inte C2D x86, så det har la inget med nånting att göra? Det är x64.

Nu är det ju så att Core 2 duo visst är en x86-processor...
AMD64/EM64T (x64) är ju bara ett tillägg till x86-arkitekturen.

Sen såvitt jag vet är x64 en förkortning för AMD:s ursprungliga projektnamn för sin AMD64-tjofräs. D.v.s. x86-64 (som sen blev lite fyndigt x64).

Det är alltså en x86-processor m. x64-tillägg/stöd.
Eller om man ska prata rent bara ändå så en x64-processor. Men det ÄR, repeterar ÄR, en uppsminkad x86-processor m. (nästan) helt vanlig x86-arkitektur m. ett par tillägg...

Det de flesta klagar på med x86 är att det är ett lapptäcke av nya instruktioner-set/SIMD:s och smärre förändringar som hållt på sen de första 808x-processorerna (hade 8086/8088 bakåtkompatibilitet m. 4040?). x64 gör ju det hela bara ännu värre och borde därför ses som en ÄNNU större förolämpning än att bara kalla nått "äh, jävla x86-skräp"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Med andra ord, en "x64"-processor är lika mycket x86 som en IA32-processor är det.

Sen att PPC är snabbare än x86, nja. Beror på vilka mikroarkitekturer man jämför. Men x86 är ett lapptäcke av instruktioner och utökningar.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Kollade igen och visst var var det 63 nu, måste kollat på något galet.

Sen fanns det dessutom 66 PlasmaTVs med 1366x768 så mest av 1024x768 finns det inte.

Men visst, jag hade lika mycket fel som jag hade rätt egentligen.

'

Varav ganska precis EN är på 42. Samtliga kostar dessutom mer än apples 30" vilket inte är att säga lite.

Visa signatur

Jag sover bäst under bord

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Det där är en itunes-kompatibel telefon...inte den så kallade "iPhone"...

Ok, förhastade mig lite där då

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

När drar keynoten igång förresten?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
När drar keynoten igång förresten?

18:00 Svensk tid

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
18:00 Svensk tid

Dvs för 7,5 timmar sen? Varför har jag inte hört nåt än?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Därför att den är imorgon.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Därför att den är imorgon.

Haha. Nu har jag blanddat ihop datumen för CES och MacWorld hehe. Tack för tillrättavisaren!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
Väldigt liten och 2 batterier låter inte så troligt. Bara öppna upp en telefon och du inser att batteriet är 1/4 av volymen.

Men nog hade jag älskat att bli överbevisad, då hade nog SE fått tummarna ur och man hade kunnat skaffa sig en mindre _riktig_ mobiltelefon.

dom kanske ligger skavföttes mot varann. en lång nalle skadar ju inte, tvärtom. bara den är platt..

tror inte det blir en viktelefon heller därav.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=36804

som sagt. idag visas iPhone upp (även fast det inte blir namnet då men iaf...)

Gillar sista kommentaren: "Besides Apple is not particularly good at working with partners, he added."

OUCH!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
PPC6 är förmodligen en mycket klenare arkitektur än vad C2D är.

Tvärtom. Mycket kraftfullare skulle jag vilja säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
Tvärtom. Mycket kraftfullare skulle jag vilja säga.

Det vet vi väl ändå inte än, särskilt eftersom det inte ens finns någon PPC6-processor, vad nu det skulle vara.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Det vet vi väl ändå inte än, särskilt eftersom det inte ens finns någon PPC6-processor, vad nu det skulle vara.
/Adrian

Instämmer.
PPC för stått som PowerPC är en serie från IBM och Power är en annan.
Power6 vet vad det ska bli...
PPC970 (G5) hade ju släktskap med Power4, PPC970GX (G5dc) fick väl visst från Power5 även det oxå var en Power4.
Om Power6 skulle kommit i en PPC G6 version kan man ju bara spekulera om...
Men det skulle kunna ha blivit hårigt med tanke på vad Power6 är tänkt att bli (Power5 är inte intressant).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Någon som känner till var det sänds livekommentarer eller vad det kallas?

Tänker alltså på IRC eller dylikt där det skrivs kommentarer om vad som visas.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Här finns en live blogg http://www.macrumorslive.com/ men jag vill ju ha live radio/tv grr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Här finns en live blogg http://www.macrumorslive.com/ men jag vill ju ha live radio/tv grr

Tack! Kvällen är räddad

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BJorNus
Här finns en live blogg http://www.macrumorslive.com/ men jag vill ju ha live radio/tv grr

Äh, gör som jag och undvik nyhetssidor/forum tills imorgon, då streamen troligtsvis är uppe. IMHO mycket bättre att se Keynoten en dag efter än att bara få läsa om den.

I så fall: http://www.macrumors.com/pages/2007/01/20070105150245.shtml

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware