XP-VMware-Ubuntu(6.10) med AIXgl?

Permalänk
Medlem

XP-VMware-Ubuntu(6.10) med AIXgl?

Fungerar det? Har kört Dualboot mellan XP och Ubuntu ett tag nu. Men upptäckte nyligen ett underbart program vid namn VMware som är väldigt praktiskt då man ska byta mellan de olika OS'en i windows.
När jag kört Ubuntu förr har jag använt Beryl tillsammans med Xgl för att få en skön desktopkänsla. I och med att jag kör Ubuntu på en virtuell dator har jag haft svårt att få igång något OpenGL baserat X.

Fungerar det helt enkelt inte på grund av den virtuella miljön som jag installerat ubuntu i? Allt annat fungerar Fint.

Permalänk
Medlem

Nej det kommer troligen inte att funka. Vmware emulerar mycket hårdvara och därför kommer det att gå mycket långsammare i Vmware.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket ! Ingen ide att fortsätta försöka då iallafall. Ska installera Ubuntu med allt krimskrams på en annan dator så fort jag får tillfälle!

Märkte nu som du sa att grakdrivrutinerna inte fungerade på grund av att grafikkortet är emulerat.

Permalänk
Medlem

hej jag testar applikationer och olika system med vm, tycker att iaf ska ge det en chans

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite eftersom det rör Ubuntu och VMware.
Jag körde in Ubuntu igår och tycker det fungerar bra med det mesta.
En sak som jag inte lyckats med är att installera VMware Tools.
Har Googlat lite men inte hittat nått som varit till någon hjälp.
Eller finns det något annat sätt att kunna köra upplösningen 1280x1024?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE
Lånar tråden lite eftersom det rör Ubuntu och VMware.
Jag körde in Ubuntu igår och tycker det fungerar bra med det mesta.
En sak som jag inte lyckats med är att installera VMware Tools.
Har Googlat lite men inte hittat nått som varit till någon hjälp.
Eller finns det något annat sätt att kunna köra upplösningen 1280x1024?

tror att svaret finns här : http://www.vmware.com/support/ws4/doc/new_guest_tools_ws.html