Apple lanserar Iphone

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Iphone

Steve Jobs var entusiastisk när han presenterade företagets nya beryktade telefon kallad Iphone, och kallade lanseringen för en ”återlansering” av mobiltelefonen.

Läs nyheten: Apple lanserar Iphone

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är besviken. Hade väntat mig något... mer. Liksom.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag tar tre

Permalänk
Medlem
Citat:

I och med att Apple tillverkar fler saker än datorer meddelade Steve Jobs att företaget nu byter namn från Apple Computer Inc. till Apple Inc.

hmm, undrar om Beatles börjar bråka igen nu?

underbar nalle!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Krossande tingest.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

undrar när en ny ipod kommer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
undrar när en ny ipod kommer

denna är ju en ny iPod också..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Måste säga att jag är besviken. Hade väntat mig något... mer. Liksom.

Vad hade du väntat dig ungefär? Fler produkter eller?

Aja telefonen verkar helt klart grym på alla sätt och vis. Synd bara att den inte kommer ut förrän under fjärde kvartalet :S

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
hmm, undrar om Beatles börjar bråka igen nu?

underbar nalle!

Dom hade ju ett Beatles-album i iPhone-demon, så det verkar ju vara löst nu.
Beatles i iTunes Store är nog att vänta också.

Permalänk
Medlem

Kan man inte låta denna tråden dö och länka till den andra iphone tråden som redan startats?

Permalänk
Medlem

känns det inte väldigt dyrt?...

599dollar MED ett 2års abbonemang...
Kanske är jag som inte hängt med i "smartphones" prisutveckling iofs.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Aw, jag som hoppades på en TELEFON i nano-format. Hade varit wunderbart. Men nä, tryck in så mycket som möjligt och gör den så fet som möjligt så blir alla glada... -_-

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem

Jag är i alla fall en som blir glad Grymt snygg och trevliga funktioner, den kostar mycket men då slipper man i alla fall att alla fjortisar springer runt med den som Nano:n

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Tycker att den var stört skön.
Ekonomi nyheterna på tv4 visade upp den, var jävligt smart grej.
Skulle nog tagit en om den inte var så fasligt dyr.
Denna ser mer exklusiv än någon mobil i mina ögon.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Yay lätt ett köp! synd bara att den inte kmr direkt in i sverige....

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

absolut den snyggaste bästa mobilen du kan köpa enligt mig. förutom kameran är lite efter men det kommer väl nya.. eftersom dom inte nämner standby antar jag att den suger och måttet är perfekt. inte för litet eller för stort.. hoppas bara den känns robust. denna ska jag köpa direkt

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem

Jag såg också på ekonomni nyheterna på fyran och denna mobil var fasligt snygg. Det är verkligen en sådan telefon jag skulle vilja ha, dock kommer man få vänta ett bra tag tills man får tag i den i Sverige. *Jag längtar!*

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Hoppas bara att telefonen blir Windows-kompatibel till 100%!

Just nu verkar den vara skitgrym, men vi får se om Jobs lyckas macifisera skiten så att vi andra inte kan uppleva alla fördelar...

Visa signatur

DreamLighter has spoken...

Permalänk
Medlem

oj jette fiin!

Permalänk
Medlem

Satans va fin den var! Stor skärm, snygg design, säkert ett hyggligt OS, mkt minne. Kameran hade gärna fått ha fler pixlar. Men tar den bra bilder är inte 2mpix nått större hinder. Hoppas priset inte blir alltför högt bara, men det är klart en vill-ha-grej i vilket fall.

" – Den ligger minst fem år före konkurrenterna, säger Apples vd Steve Jobs." saxat från Aftonbladet.
Hmm, tror jag inte ett smack på, men den är klart före.

Hoppas bara att dem fortsätter med uppdaterade firmwires till mobilen efter att det har gått nått år, blev verkligen arg nu när första generationens Nano inte ens fick en sökfunktion, som den nya fick. Hade inte varit svårt att fixa in det för dem..

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

OS:et bygger på OS X. Det jag är intresserad av är om det finns möjlighet till tredjepartsmjukvara till telefonen, eller om Apple själva kommer att utveckla mer mjukvara till den framöver.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CNN.com
Jobs said that 3G capability is coming.

Trevligt

Permalänk

Får bli en sådan här så fort de kommer till lilla Sverige, synd bara att det inte blir förrens någon gång det under det 4:e kvartalet detta år

Vill ha den nu!

Citat:

Capeman:
OS:et bygger på OS X. Det jag är intresserad av är om det finns möjlighet till tredjepartsmjukvara till telefonen, eller om Apple själva kommer att utveckla mer mjukvara till den framöver.

Hoppas verkligen tredjepartsmjukvara funkar till, man måste ju kunna få utveckla egna applikationer till sin nalle

Citat:

EEKA:
Hoppas priset inte blir alltför högt bara, men det är klart en vill-ha-grej i vilket fall.

Enligt Steve på Keynotes skall 8 GB versionen kosta $599 (~4250 sek) och 4 GB $499 (~3550 sek), omräknat till kronor med hjälp av forex.se.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad
Enligt Steve på Keynotes skall 8 GB versionen kosta $599 (~4250 sek) och 4 GB $499 (~3550 sek), omräknat till kronor med hjälp av forex.se.

Ja, men att det skulle bli slutpriset i Sverige kan man endast drömma om.

T.ex:
En mac mini kostar $599 i USA, säljs för 5995:- i Sverige...

*edit, äh orka edit*

Permalänk

Skulle gärna vilja ha om det inte var så att den skulle komma så sent.

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swejihad

Enligt Steve på Keynotes skall 8 GB versionen kosta $599 (~4250 sek) och 4 GB $499 (~3550 sek), omräknat till kronor med hjälp av forex.se.

"Den kommer då att vara låst till operatören Cingular och priset med ett två års abonnemang"
Vet inte vad abonnemanget innebär, och det där är inte i Europa. Gissar på att priserna blir högre här, precis som med Ipods.

Visa signatur

FT02B | Z68 Extreme7 | 2600K @ 4.6GHz + 212 Evo | HD7950 | 16GB 1866Mhz CL9 | SP-SS750M
Naos 7000, M65, 5K, MX518 | TK Blue + Rapid Black
Vaio Pro 13" (Mint) | Elitebook 2540p (Arch)

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills dom kommer ut med 3G modellen och det lär vara när dom lanserar den i Asien i början av 2008 eftersom GSM nätet tillhör forntiden ""där"" läs Japan & Korea.

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CNN.com
The phone supports Wi-Fi and Bluetooth wireless technology and can detect location from Global Positioning System satellites.

Inbyggd GPS också? Tror denna telefon kommer bli skitbra. (Edit, men troligtvis blir det inge GPS funktion)

Här har ni hela showen; http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/

Permalänk
Medlem

Undrar om inte Neonode har en massa smaskiga patent som dom kan stämma Apple för.
Själva grejjen med sveprörelser med tummen och sånt.

Tycker Iphone är en förfinad Neonode N1 rakt igenom.
Det är dock ett bra koncept och jag känner ett stort sug efter den där nallen. En bättre kamera skulle sitta fint dock.

Bluetooth 2.0, är det stereo-bluetooth? Dvs kommer man kunna använda ett stereo-bluetooth-headset till den där? Det är så jävla najs! :]

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen vill jag ha en 3G-lur, men men.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe