Permalänk
Medlem

Ja är 13 år och ja blev intresserad av datorer julen 2003.. sen dess har jag pillat.. min första dator byggde jag 2005 nån gång.. och ja började överklocka 2006 vid oktober nån gång. och nu är mitt minne sönder så lånar ett budget minne och den pallar inte nåt

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Är 19 år, fyller 20 om 2 månader, började pyssla med datorer när jag var 7 år typ, alltid älskat knappar, så blev kär i datorer, och hade en äldre bror med VÄRSTA spelen, worms o doom o allt, så satt alltid o spela de fick första datorn när man var 13, köpte den första egna när man var 16, och då började man pyssla mer med hårdavara än bara spel o mjukvara. Lärde mig de mesta, när jag va 17 så börja jag leka med bios och lite meeer inom hårdvaran, klocka lite med då. Är ju 19 nu som sagt, och är nätverkselektiker (lärling dådå, blir klar i april) och är data ansvarig på fabriken.

Har på senare tid blivit mycket intresserad utav ljud och bild, kan dömma bra om bilden o ljud, och gått lite mer till programmerings hållet, göra hemsidor o lite mer flash filmer och modda spel o sådant.

De e väll allt jag kan säga om mig, har ni några frågor e de bara o säga till, är här dagligen! Och nu ska man hem o börja pilla med datorn igen
, nytt chassi, nätagg (m12) och schyte ninja !... Kan föresten avråda alla att köpa p150, iaf om ni ska ha på den 24/7, gummi kablarna till hdd:n gick av och brände nästan upp hela datorn, typ 5mm från att röra vid mitt 8800gts.

Iaf, ha en bra dag !
mvh Jonny

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk

Jag är 16år, fick min första dator när jag fyllde 11år P2@ 266mhz 192mbram och 6,4gb hårdisk! Har haft fördelen va att kunna få mycket datorer gratis av min systers sambo inga bra datorer men ädå datorer som man kan fixa med och inte gör något om dom går sönder Har sålt alla jag fått i takt med att jag får ny och på så sätt köpt b.la. datorn i sign. och massa annat kul: ) Har klockat i snart 2år .

Visa signatur

Amd Ryzen 5 3600 | Sapphire Radeon 5600 xt Pulse| 16gb |Corsair Carbide Spec-05

Permalänk
Medlem

Är 16 år, fyller 17 om 4 månader.

Allt började väl egentligen med att jag älskade att pilla med högtalare & stereo..sen fick vi får första hem-pc vid -98 kanske men just då blev det inte mycket, var ju bara 8.

Men sen 6:an(Counter-Strike kom in i bilden och en ny hem-pc) så har det bara vuxit och växer extremt mycket fortfarande, idag praktiserar jag på ett datorföretag(Koneo) med it-service och får pilla datorer hela dagarna.(porr?)

Fram tills i oktober satt jag med en intel p3 800MHz men som tur var så fick vi ett nytt hem-pc paket och då fick jag ta över en gammal p4 2.4ghz 178mb ddr ram osv så det blev en liten skillnad..nu så får man ju hem lite saker från jobbet också så nu sitter jag med några processorer liggandes (kanske inte så mycket att ha iofs) och 3st burkar bara står osv..

Har börjat klocka nu på senare tid och tänkte börja lite mer seriöst med det och förmodligen kommer jag att hänga mycket mer här på sweclockers, läste bara nyheter och tester förr men nu blir det forum.

Orkar inte rabbla upp mer, ha det gött.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem

18 år, pillat med datorer sen barnsben. Inte lyckats förstöra någonting, överklockning började man väl med runt år 2000.

Permalänk
Medlem

Har haft intresse sen jag föddes:D,fyllde 14 för en månad sen. Mitt första system byggde jag Oktober/November 2006 se sign. och innan dess har det varit pill i många gammla datorer. Och satte i vattenkylning för lite mindre än en vecka sen!

Visa signatur

ASUS ROG,E6550-3.22ghz,Corsair Twinx 6gb,Gainward 8800GT /756 / 960 / 1836 , Kylning: Freezer Extreme och Accelero S1
Creative Soundblaster X-Fi Extreme Music

Permalänk

Börjat leka och överklocka när jag var väl 15år (är nu 21) Sen växte intresse för överklockning, och har övergått till mer seriös benching i 3DMark.

Kylning var luft från början, sen blev det vattenkylning, vattenkylning med 80W/226W peltier. Men har börjat ha ett litet sug för lite "bättre" kylning som kompressor eller torr is/ln2 kylning.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Jag är nu på mitt 50:e år. Började med överklockning på första 386 maskinerna i slutet på 80-talet. Har avverkat åtskilliga 10-tal datorer sen dess och håller igång 5-6 st hemma. Ingen mer avancerad överklockning. Har hållit mig till luftkylning med ombyggda chassin.

Permalänk

trodde att det skulle vara fler äldre clockers...
själv är jag tusen år + en vecka, så jag är nog äldst

Permalänk

Grinig gubbjävel på 28 år här. Känner mig som minst 77 och är allmänt less på det mesta.

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Är 21 nu, igentligen har mitt klocknings intresse gått i vågor för jag klockade en 486:a för länge sen men sen dess har det mest blivit märkesdatorer som inte gick att klocka även om grafikkorten blev det

Intressant att se såpass många som startade sitt datorintresse tidigt, själv var det nog när farsan kom hem med en av de första 286 bärbara som det började bli intressant eftersom det fanns bilspel

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

"Snart" 17 år och mitt intresse för datorer började då jag blev medlemm här, eller kanske liite tidigare. Intresset att börja klocka började faktiskt bara för ett par månader sen.. gjorde min första klock igår till 3.0GHz

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

.... minderårig....

Permalänk
Medlem

29år...
ibne överklockat sedan en FSB höjning till 112 på mitt BX moderkort en gång i tiden..

lol

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Är hela 20 år och ska fylla 21 på lucia

Mitt intresse för datorer/teknik bärjade nog med våra c64or och amiga 500or (har nog två eller tre c64or och 4 500or + brorsans 1200 + en 600 med inbyggd hd inköpt på en loppis under sent 90-tal/tidigt 00-tal (00-tal?? wth ?))

På gamla amigan så lirade man ju *Självklart* settlers <3 och det tycker jag fortfarande är ett av historiens bästa spel =P (btw om någon e intresserad så kan jag ett litet knep i gamla settlers till amiga >.< )

Ibland hände det att man inte hade någon formaterad save diskett till settlers och vad gjorde man då ?? jo man lämnade bara aset igång när man gick till skolan och när man kom hem stod den där och väntade på en, det kunde bokstavligt talat gå *veckor* då amigan bara stod och körde settlers eftersom man inte hade någon save diskett >.<

Sen så är ju en till klassiker oil imperium som vi brukade spela allt ifrån ensam till fyra pers, det var med ett riktigt bra spel till amigan.

Annars var det la farsan som spelade pinball på amigan och fler spel man lirade på den var väl street rod 1 & 2 vilka jag också älskar (finns en SR3 med nånstans, gjort av fans och bilälskare =P ) annat än det så har jag lirat en del flashback från delphine på 500:an.

Men första riktiga PCn jag använde var ett gammalt åbäke vi hade i skolan och där satt man ju såklart varje ledig stund om inte kompisarna gjorde något kul. Det var tom så pass illa att jag stannade kvar i skolan flera timmar efter att skolan slutat bara för att surfa och lira DOOM på skolans dator

En gång satt jag nog till klockan åtta eller tio på kvällen och *BARA* lirade DOOM och då kom farsan till skolan och undrade var jag blev av och efter några minuters förklarande så provade han med på att köra lite DOOM och sen satt vi båda två och lirade DOOM på skolans dator nästan mitt i natten >.<

Sedan kom året 1998 och med det, vår första dator, en intel celeron (tror jag iaf, den dog för längesen, kommer inte ihåg så bra längre >.<) 500MHz!!! (den var ju kung då och jag kommer ihåg att jag pratade med min franskalärare en gång och hon undrade vad vi skulle med en så kraftfull dator till ) med en 10GB fujitsu siemens hd i släde (vad vi nu skulle med den till, vi hade ju ingen annan dator, än mindre en till med släde ) 8MB inbyggt graffe och byggd av SPC som sen verkade gå i konkurs eller la ner (???) för någon ny dator efter tre år blev det iaf inte =/

Vad jag kommer ihåg så klockade jag inte den datorn utan satt mest bara och lirade HL och speciellt OpFor, älskade dom spelen, äkta milstolpar inom gaming, iaf HL. Annat jag körde lite liiite var TFC men det var inte mycket jag körde det eftersom vi bara hade modem och det kostade ju en del det där (BTW vem hadde *INTE* modem på den tiden ?? lär ju inte direkt varit många ) och fler gamla favoriter till PC är ju Conflict: Freespace The Great War, skithäftigt rymdsim som nog var det första med "äkta" flygsimmotor eller vad det nu hette, samt Heavy Gear, vem vill inte bygga ihop sin egen tremetersrobot och sen hoppa in i den och jaga andra robotar?? kan det bli bättre för någon som e teknikgalen, robotar och dataspel

Efter några år gav till slut den datorn upp och vi blev utan dator igen i något/några år tills farsan köpte ett demo-ex (sista dom hade) av AMD Duron 1GHz på on off tror jag, den har med inbyggd grafik och faktiskt en hd på hela 20GB, den är även "aftermarket" stylad med flertalet knytnävsstora bulor i plåten lite här och var (säger *har* eftersom den lever än, om än knappt eftersom han lyckas dra in virus i alla datorer jag formaterar och fixar till han)

Efter ett tag ville farsan ha sin dator ifred eftersom jag bara ockuperade den hela tiden =P så då köpte han brorsans (halvbror egentligen men vem bryr sig?) begagnade burk till mig för 1500kr vilket jag sa var för mycket men han gav sig inte

Burken var ett Aopen AX6B (intel i440BX chip (rätt namn ?)) med en Intel PII 350MHz med 128 eller 256MB minne kanske och sen så satte jag in ett GF4MX440 128MB i den som egentligen var till farsans duron men eftersom det visade sig att han inte hade agp men min "nya" hade det så fick jag ta det :), lådan och cd-brännaren i "The Grandfather" tog jag till den burken eftersom datorbygget som dom grejorna skulle vara till rann ut i sanden.

På denna burken lirade jag väldigt mycket och framförallt väldigt länge, datorn innan den i sign köptes för ett år sedan i oktober eller nått och innan jag hadde den så var det Gammelfarfar som var min dator. Jag har dock upgraderat datorn ett flertal gånger och det var väl här mitt riktiga datorbyggarintresse började eller iaf min riktiga erfarenhet av att bygga datorer (sitter idag en Intel PIII 733MHz @ 616MHz i den eftersom någonting inte låter mig köra den i 733MHz, något som blir för varmt ??) och det sitter nog tre st 128MB minnen i den burken om jag inte kommer ihåg fel. Lite kul är att 10GB HDn från första datorn från 98 sitter som systemdisk i "The Grandfather" och där kör jag win98+XP i dualboot (dock ligger XP på en 300GB disk som e kopplad genom ett kontrollerkort i burken, mobot klarar max 137GB eller vad det nu var)

Klockat både över och under har jag gjort på "The Grandfather", över med en 450MHz prolle och under med 733an och sen har jag bara gått ner mig längre och längre i datorträsket =P

Usch detta blev ännu ett mastodontinlägg, jag börjar få en rejält dålig ovana med dom här långa inläggen >.< (fråga michieff, han gillar mina långa inlägg )

Med Kompressorkylda Hälsningar från

[TBOC]Razor

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

e(E)hm, jag är 12 år och sak(SKA) snart bygga en ny dator åt en kompis.. a(A)nnars så uppgraderar jag min egen...

(SLUTA MOBBA MIG FÖR DETTA ALEBORG!!!!!)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Är 15 fyller 16 i oktober.

Datorintresse har jag alltid haft, var nog mer allmänbildad inom IT än resten av familjen redan vid 10-11 års ålder.
Intresset växte dock med medlemskapet här på SweC som jag blev medlem på för ca 8 mån sedan.

Överklockningen har väl gått sådär. Kör min E6400 på 2.6 Ghz pga mina kassa minnen och min höga temp (50 Idle 69 Load), det är nog en blandning av ekonomi, dålig fläkt (artic free 7) samt nybörjarmisstag. Byggde min första dator i okt förra året, det har vart en del problem med den (har bla förstört ett minne och mitt 7600 GT.
(Läs här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...)

Måste dock medge att jag lärt mig jävligt mycket. Bygger jag en till dator idag kommer den bli perfekt:D

Permalänk
Medlem

Är 21, började o kika på överklock när AMD Socket A 2500+ var i topp så var väl för en sådär 3 år sen i år. Fast har bara kört med små överklockningar, mest nu jag försöker nå lite högre. Nu när man skiter i allt och köper nytt ifall nåt pajar.

Första datorn ja spela på var en Dell farsan köpte på jobbet, en Intel P2/3? 333Mhz var den på i alla fall. Spelade bra många hundra timmar diablo 2 på den datorn.

Är en sån som aldrig blir nöjd med det jag har utan vill ha bättre hela tiden, hade AMD X2 4200+ i knappt 1 år nu innan ja ville ha mer kraft = överklocka min E6600 som gått lite trögt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Jag är 16, jag är helt självlärd och byggde min första dator vid 2004, vid mitt första bygge pajjade jag moderbordet Jag strunta i att fråga efter hjälp eller så eftersom att jag var lite envis, men efter man fick hem det nya moderbordet och starta up sin nya egna hembyggda för första gången var det en otrolig känsla av åstakommande, gick från en P3 533mhz till en AMD Athlon 2700+ med ett ATI 9200SE kort, det var en uplevelse att spela UT 2k4 på 1024x768. Sen efter det så har det bara rullat på, bytt ut delar i datorn nästan varje månad sedan dess och man har ju värkligen rackat på kunskapen med, studerar nu på ett EL program inriktning DATA ^^

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Ja är 15 och Har hållt på med datorer kanske i några år. Började med att första morsans gammla minns inte hur det gick till. Men med det så blev det en sport att försöka fixa det och hur mer kunskapen steg hur mer började ja göra andra små saker i datorn. Men detta var iofs för 5-6 år sen.

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är en gammal tråd, men hur är det med olikheterna? Är inte alla andra kategorier också <25 ?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Oj oj oj... mycket ungt folk här, jag blir ju lite åldernojjig

Jag är 26½, gift och har barn.

Just klockning är jag inte sådär våldsamt insatt i, även om något grafikkort och ett par processorer blivit uppskrämda lite granna genom åren.

Köpte min första dator när jag var 13, en 166mhz pentium. När den brann ett år senare uppgraderade jag till en 333mhz och ett Voodoo2. När den gav upp efter några år så köpte jag mitt första monster. Det var en Pentium III på 800 Mhz, 512 MB ram, 40(!!!) GB Hdd och Geforce 2. Detta var på den tiden som 450Mhz räknades som en snabb dator och 128 MB ram ansågs vara tillräckligt för i stort sett allt. Skiten kostade mig nästan trettio papp och jag hade värst dator i stan i säkert tre månader...

Har sedan dess avverkat ett gäng datorer, just nu börjar grafikkortet i min bärbara ge upp och jag hoppas bara den håller tills sommaren då jag får min sommarlön. Då blir det i7

EDIT: Oj oj oj, gravedigging deluxe. Kollade inte datumet på sista posten, hah!

Permalänk

Nu när tråden ändå är vid liv igen, jag är 18.

Har senaste halvåret fastnat mer och mer för överklockning med lite festligare kylning bara för klockandes skull.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Är 18år. Har det senaste året blivit intreserad av överklockning och det senaste halvåret mer seriös överklockning.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

26 iår.
Haft intresset för burkar i ca 3 år kanske.
sen intresset för klockning...typ nada, läser lite om andras projekt osv, men inget som jag själv pysslar med

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk

är 15 år nu men fyller 16 i juni,

jag började med datorer när jag var ca 10år och började för ca 1 år sedan intressera mig för lite seriösare clockning med annat än luftkylning

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Är 43 år, Det började med en 486SX 25Mhz den gick i 66Mhz.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

29 här.. har väl hållit på sedan C64 tiden.

Den största skillnaden nu på senare år, det är väl att man har råd att köpa det man behöver - underlättar en hel del

Jag undrar däremot om det är några flickor här på forumet som överklockar.. (känns väldigt långsökt dock)

Visa signatur

ASUS TUF B650-E | Kingston Fury 4x16Gb 6000 CL36 | 9800X3D | Powercolor Hellhound 7800XT | NZXT Kraken 360mm

Permalänk

Fick min första dator 1987, en Amiga 500. Den kompletterades sedan med 2 MB minne och en 45MB HD. Detta födde ett stort intresse. Sitter idag med en C2Q och en A4000 och tycker att det var roligare förr.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

är 15 år och är inte särskilt intresserad av datorer, motorer och vänner e ju hobby'n men har datorn som tidsfödriv. Är rätt hyvsad på datorer ändå men har bara lätt med att lära mig saker. överclockar allt jag kmr åt pga utmaning. inte för att vissa tkr de e kul:P. sen måste man väl erkänna att man e lite bortskämd och därför jag har tillgång till att prova nya saker på datorn:)